Klasa pani Czajki

Autor:
Małgorzata Karolina Piekarska ...
Ilustracje:
Ala Murgrabia ...
Wyd. w latach:
2004 - 2019
Autotagi:
audiobooki
druk
powieści
proza
Więcej informacji...
3.5 (4 głosy)

Małgosia, Kamila, Maciek, Kaśka, Michał, Kinga rozpoczynają naukę w gimnazjum. Trafiają do klasy Barbary Czajki, surowej, ale sprawiedliwej polonistki. Jej uczniów różni wiele – zainteresowania, stan majątkowy, uroda, charakter i temperament. Będą musieli jednak znaleźć wspólny język, aby przetrwać trzy najbliższe lata… Napisana wartkim, współczesnym językiem powieść o szkolnej codzienności i problemach każdego nastolatka: rodzących się pasjach, pierwszych zauroczeniach, walce z kompleksami i odrzuceniem, klasowych intrygach, miłosnych wyborach, przyjaźniach wystawianych na próbę. Pierwsze wydanie "Klasy pani Czajki" w wersji drukowanej rozeszło się w nakładzie ponad 30 tysięcy egzemplarzy i znalazło się na liście bestsellerów "Wprost" jako jedyna pozycja dla młodzieży polskiego autora.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna książka! Przeczytałam ją bardzo szybko. Jeżeli tak jak ja najbardziej lubisz książki obyczajowe napewno Ci się spodoba. Zaczęłam już czytać drugą częśc LO-teria. Polecam wszystkie książki Pani Piekraskiej!
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
mademoiselle_poo
Opis
Inne tytuły:Klasa pani Czajki, wyd. II
Autorzy:Małgorzata Karolina Piekarska Ala Hanna Murgrabia K. Piekarska Emilia Piekarska-Freudenreich
Ilustracje:Ala Murgrabia Ala Hanna Murgrabia Paweł Włodarczyk
Lektorzy:Janusz Zadura Julia Turzyńska Patrycja Zybert
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2016-2019) NASBI (2016) ebookpoint BIBLIO (2016) Biblioteka Akustyczna (2008-2016) Wydawnictwo Nowy Świat (2008-2013) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2009) Agencja Wydawnicza AGA-PRESS (2004) Victor Gimnazjalista (2004)
Serie wydawnicze:Biblioteka Młodych Czytak Larix Gimnazjalista Victor Biblioteka Młodych - Agencja Wydawnicza Aga-Press Kolekcja Dla Młodzieży
ISBN:978-83-10-12998-7 978-83-10-13054-9 978-83-64732-89-8 978-83-7386-284-5 978-83-7386-487-0 978-83-808-2002-9 978-83-85534-34-1 978-7386-284-5 978-83-7368-284-5 9768-83-7386-284-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo