Wiktorio, I love you

Tytuł oryginalny:
I love you Viktoria Andersson
Autor:
Maja Hjertzell
Tłumacz:
Marta Wallin
Ilustracje:
Anna Nilsson
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2016)
ISBN:
978-83-7776-069-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Czasem dzieją się przykre rzeczy. Na przykład ginie ci kot albo mama postanawia urządzić ci przyjęcie urodzinowe, choć ty wcale tego nie chcesz. Czasem jednak dzieją się też dobre rzeczy. Na przykład do pobliskiego domu wprowadza się bibliotekarka, która parkuje książkobus na twoim podwórku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Linn to wrażliwa, nieco zagubiona dziewięciolatka, próbująca odnaleźć się w nowym miejscu i nowej rzeczywistości po rozwodzie rodziców. Linn mieszka z mamą, która nie do końca rozumie swoją córkę i nie radzi sobie z jej innością. • [Spoiler] Książka zawiera dużo mądrości życiowej. Wiele mogą z niej wynieść rodzice, którzy w imię źle pojętej miłości organizują życie swoim dzieciom według własnych potrzeb i wyobrażeń. • Książka choć porusza trudne i poważne problemy napisana jest prostym językiem. Okładka książki wyglądem przypomina brulion, a czarno-białe ilustracje Anny Nilsson wyglądają jak dziecięce obrazki narysowane przez główną bohaterkę. • Maria Twardowska-Hadyniak • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo