Przygody Tomka Sawyera

Tytuł oryginalny:
Adventures of Tom Sawyer
Autor:
Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:
Marcel Tarnowski (1899-1944)
Wyd. w latach:
1951 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

Bohaterem tej pełnej humoru powieści jest Tomek Sawyer, sierota, którego wychowuje, a raczej próbuje wychować, ciotka Polly. Niesfornemu chłopcu bardzo imponuje włóczęgowski tryb życia Hucka Finna, starszego kolegi. Do grona przyjaciół Tomka należy również Becky, szkolna koleżanka i zarazem ukochana chłopca. Dzieci zwykle razem spędzają czas. Pewnej nocy na cmentarzu Huck i Tomek przypadkowo stają się świadkami morderstwa. Tytułowy urwis ujawnia prawdziwego winowajcę i staje się bohaterem całego miasteczka. Jednak na tym opowieść się nie kończy, gdyż zabójca ucieka z sali sądowej. Myśl o ponownym spotkaniu z bandytą napawa chłopca strachem...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:Marcel Tarnowski (1899-1944)
Ilustracje:Aleksandra Dybczak Paweł Kołodziejski Rafał Kępa
Wydawcy:Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje (2013-2016) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1994-2015) Bellona (2014) Express Media (2005) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2005) Oficyna Wydawnicza PROMOCJA (2001-2003) SARA (2002) Wydawnictwo Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek (1990) Iskry (1965-1984) Książka i Wiedza (1951) Beskidzka Oficyna Wydawnicza Oficyna Wydawnicza Rytm Wydawnictwo Waza Prószyński i Spółka
Serie wydawnicze:Kanon Lektur Zaczarowane Strony Lektury Szkolne Lektura biblioteka światowej literatury dla dzieci : biblioteka światowej literatury dla dzieci i młodzieży Lektury dla Szkół Podstawowych Czytaj z Sową! Klasyka dla Młodzieży Kolekcja Expressu Bydgoskiego i Nowości Lektura - Siedmioróg Na szlaku wielkiej przygody Najpiękniejsza Literatura Młodzieżowa Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Perły Literatury Młodzieżowej Tomek Sawyer Klasyka dla Młodzieży (Firma Księgarska Olesiejuk) Klasyka dla Młodzieży - Wydawnictwo Olesiejuk Lektury Szkolne - "Promocja" Nazwa aut.:Samuel Langhorne Clemens klasa 5
ISBN:83-60213-85-2 83-7032-127-5 83-7162-691-6 83-7220-265-6 83-7254-487-5 83-7254-871-4 83-7297-072-6 83-7389-149-8 83-7389-383-0 83-7389-946-4 83-85959-44-0 83-85959-77-7 83-86426-27-6 83-86740-87-6 83-88944-34-7 83-89956-64-0 978-83-11-13133-0 978-83-274-3837-9 978-83-7254-866-5 978-83-7337-139-2 978-83-7568-583-1 978-83-7844-372-8 83-85959-11-0
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 69 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo