Dziewczyna, która przepadła

Autor:
Katarzyna Misiołek
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2017)
MUZA SA (2016-2017)
Legimi (2016)
Wydane w seriach:
Historia Moniki
ISBN:
978-83-287-0420-6, 978-83-287-0823-5
83-287-0420-6
Autotagi:
druk
powieści
4.6 (8 głosów)

Osiem lat pod dachem psychopaty to piekło, z którym porwana przez niezrównoważonego mężczyznę Monika musi się zmierzyć zupełnie sama. Gdzieś ktoś jej szuka, ktoś rozpaczliwie za nią tęskni, ale ona przepadła. Poniżana psychicznie i fizycznie, bezlitośnie odarta z godności i zdegradowana do roli zabawki w rękach zwyrodnialca, kobieta rozpaczliwie walczy o przetrwanie. Tu, gdzie utknęła, nie ma jednak żadnych reguł. Ten, który ją przetrzymuje, jest nieprzewidywalny. Każdy dzień jest walką, każda noc może się okazać ostatnią. Dziewczyna zostaje cudem uwolniona z rąk szaleńca. Ale czy świat, który zastaje po powrocie, jest miejscem, o jakim marzyła? Jak ma odnaleźć się wśród bliskich? Trudno jest marzyć o szczęśliwej przyszłości wśród ludzi, którzy bez żadnych skrupułów żerują na cudzych dramatach. Monika ze wszystkich sił stara się odzyskać uczucie Jakuba, którego przed laty utraciła. Jak długo będzie się czuła tak strasznie zagubiona, zanim zrozumie, że naprawdę wróciła do domu? Czy znajdzie jeszcze swoje miejsce w świecie, który pędzi do przodu nie oglądając się na tych, którzy za nim nie nadążają? Źródło; lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobra kontynuacja powieści "Ostatni dzień roku", a właściwie ukazanie jej od drugiej strony - "Dziewczyny, która przepadła". • Pierwsza część książki - mroczna i przerażająca. Wydawało mi się, że trudno o coś bardziej trudnego niż sytuacja w jakiej znalazła się rodzina Moniki. Zaginęła ich córka, siostra, żona. Strach, niepewność, troska o jej losy. Wieczne pytania czy dziewczyna jeszcze żyje? A to co zafundowała nam już na wstępie Katarzyna Misiołek to coś, czego nie byliście w stanie sobie nawet wyobrazić. Mrożąca krew w żyłach historia przedstawiająca losy uprowadzonej Moniki. Nękanej psychicznie i fizycznie. Thriller psychologiczny - tak można określić pierwszą część "Dziewczyny, która przepadła". • Kolejne części to losy Moniki po jej odnalezieniu. Wydawało się wszystkim, że jak dziewczyna wróci do domu, wszystko wróci do normy i będzie jak dawniej. Nic bardziej mylnego! Zmieniła się nie tylko fizycznie, ale skrywa w sobie lęki, które nie ułatwią jej odnalezienia się w tej lepszej codzienności. • Trudna, smutna i przerażająca - taka jest ta seria. Dlaczego warto się z nią zapoznać? Może jak teraz usłyszymy, że ktoś zaginął to nie przejdziemy obok takiej informacji obojętnie. Za każdym plakatem z wizerunkiem zaginionej osoby kryje się ludzki dramat, którego nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Historia ta uświadamia nam jak wielu rzeczy nie doceniamy, może warto się nad tym zastanowić...
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo