Przygody Tomka na Czarnym Lądzie

Autor:
Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:
Józef Marek (1922-2020) ...
Wyd. w latach:
1917 - 2010
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

W drugiej części cyklu powieści Tomek wyrusza do Afryki, aby łowić dzikie zwierzęta! Podróżnicy mają nadzieję zobaczyć lwy, lamparty, goryle, żyrafy, hipopotamy, słonie i nosorożce. Mają też nadzieję wytropić legendarne zwierzę zwane okapi. Tomek wraz z ojcem, Panem Smugą i dzielnym bosmanem Nowickim powoli odkrywają Czarny Ląd, napotykają nieznane im plemiona Pigmejów i Masajów oraz biorą udział w emocjonujących łowach i obserwują plemienne zwyczaje mieszkańców Afryki. Podczas jednej z wypraw przyjaciele oraz wierny pies Dingo ratują życie chłopcu, który samodzielnie postanawia schwytać nosorożca.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawa książka opowiadająca o przygodach Tomka Wilmowskiego,który podróżuje z ojcem i przeżywa ciekawe przygody.Polecam!!!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Cykl powieści o przygodach Tomka Wilmowskiego t.2. Przygody Tomka na Czarnym Lądzie T. 2 Przygody Tomka Wilmowskiego T. 2. Priključenija Tomeka na Černom Kontinente z cyklu powieści o przygodach Tomka Wilmowskiego
Autor:Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:Józef Marek (1922-2020) Józef Marka Wiesław Zięba
Lektor:Włodzimierz Nowakowski (1945-1996)
Redakcja:Włodzimierz Nowakowski (1945-1996)
Tłumaczenie:Eugeniusz K. Szpak Irena S. Szpak
Wydawcy:Polski Związek Niewidomych Zakład Wydawnictw i Nagrań (1988-2010) Wydawnictwo MUZA (1991-2002) Pol. Zw. Niewid. Zakł. Wydaw. i Nagr (1989-1994) Wydawnictwo Śląsk (1917-1990) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1980)
Serie wydawnicze:Przygody Tomka Wilmowskiego Cykl powieści o przygodach Tomka Wilmowskiego Przygody Tomka Wilmowskiego - Alfred Szklarski Tomek Tomek Wilmowski Tomek w krainie kangurów
ISBN:5-86402-024-9 83-216-0399-8 83-216-0563-X 83-216-0742-X 83-216-0834-5 83-216-1013-7 83-7319-157-7 83-85325-16-6 83-216-0742 83-216-039908 83-216-0339-8 83-216-0399-3 83-216-00742-X 83-216-0742-10
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 188 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo