Kluska, Kefir i Tutejszy

Autor:
Jerzy Broszkiewicz (1922-1993) ...
Wyd. w latach:
1967 - 2022
Wydane w seriach:
Złota Seria Klasyki dla Młodzieży
ISBN:
83-7236-036-7, 978-83-66719-28-6
978-83-66719-95-8
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Energetyczna, pełna niespodziewanych zwrotów akcji i poczucia humoru przygodowa powieść dla młodzieży o fabule tak intensywnej, że nie powstydziłby się jej sam Indiana Jones. Jej akcja toczy się na różnych kontynentach i w różnych czasach. Najpierw wśród XVII-wiecznych piratów, by w drugiej części przenieść się do współczesnego Nowego Jorku, gdzie czeka na rozwiązanie kryminalna zagadka.

Bohaterami jest trójka nastoletnich dzieci, których „imiona” tworzą tytuł tej książki. Niemałą rolę odgrywają przemawiające ludzkim głosem zwierzęta: papuga oraz kot pełniący rolę mentora. Trójka naszych bohaterów wykazuje się wielokrotnie podziwu godnym sprytem, odwagą i pomysłowością, a także ... dość niewyparzonym językiem.

Nie ma w tej powieści, w przeciwieństwie do niektórych wcześniejszych książek dla młodzieży Broszkiewicza, ani krzty dydaktycznego smrodku czy propagowania treści „jedynie słusznych”. Można nawet powiedzieć, że oferuje ona dość anarchiczne klimaty rodem z „Mikołajka” Sempe i Gościnnego czy „Bazylka” Jacka Pałki.

„Kluska, Kefir i Tutejszy” to inteligentny tekst z klasą, na wysokim poziomie literackim, który spodoba się także dorosłym.

SPIS TREŚCI

Pewien list, czyli coś w rodzaju przedmowy

Kluska wlazła... i tak dalej, czyli rozdział pierwszy

Powietrze morskie zaostrza apetyt, czyli rozdział drugi

Ci z Lizbony i nieszczęsny więzień, czyli rozdział trzeci

Ho. ho. ho... mocna rzecz! powiedział kot (kilka razy)..., czyli rozdział czwarty

Delfiny, rekiny, demony oraz pewna papuga, czyli rozdział piąty

Pan Ghomo Ludens i inni, czyli rozdział szósty, częściowo odpoczynkowy

Aviomarina. helikopter. zły pies, a także smutek, strach i odwaga pana Gooffy – czyli rozdział siódmy

Profesor H.S.. wielki skok i klaps 167, czyli początek rzeczy dla rozdziału ósmego właściwych

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • uwielbiam to!!!!konuiecznie przeczytajcie!
Dyskusje
  • Twórczość J.Broszkiewicza
    ,,KLUSKA<KEFIR I TUTEJSZY" to jedno z dziel tego pisarza,jak wam się podoba/,bo mi bardzo!Czytaliście inne książki tego autora?
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 16.05.2015 12:12
    Pollyanna   
    [awatar]
    Pollyanna
Przejdź do forum
Pollyanna
Opis
Autorzy:Jerzy Broszkiewicz (1922-1993) Janusz Stanny (1932-2014)
Ilustracje:Janusz Stanny (1932-2014)
Tłumacz:Janusz Stanny (1932-2014)
Wydawcy:ebookpoint BIBLIO (2021-2022) Estymator (2020-2022) IBUK Libra (2021) NASBI (2021) Legimi (2020-2021) Wydawnictwo Philip Wilson (2001-2006) Czytelnik (1967-1973) Nasza Księgarnia (1967-1968)
Serie wydawnicze:Złota Seria Klasyki dla Młodzieży
ISBN:83-7236-036-7 978-83-66719-28-6 978-83-66719-95-8
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo