W świecie porozumienia bez przemocy:

praktyczne narzędzia do budowania więzi i komunikacji

Tytuł oryginalny:
Living nonviolent communication
practical tools to connect and communicate skilfully in every situation,
Autor:
Marshall B. Rosenberg (1934-2015)
Tłumaczenie:
Bogumiła. Malarecka
Dariusz Syska
Wydawcy:
Wydawnictwo MiND Syska Dariusz (2013)
Legimi (2013)
ISBN:
978-83-62445-41-7, 978-83-62445-42-4
978-83-62445-85-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Oto zbiór ostatnich pism Marshalla B. Rosenberga, jednego z największych nauczycieli naszych czasów, który wbrew wszechobecnej przemocy na świecie konsekwentnie wprowadza w życie swoją pokojową filozofię życia i zaraża nią innych. Człowieka, który wierzy, że naturą ludzką jest dawać siebie innym i czerpać radość z tego, że nasze wspólne życie staje się lepsze.Czeka cię niemiłe spotkanie z szefem? Wychowawczyni zadzwoniła ze szkoły w sprawie twojego dziecka? Jesteś po nieprzyjemnej kłótni z partnerem lub partnerką? Wiesz, że twój kolejny ruch zdecyduje o relacji z ważnymi dla ciebie osobami? Jak postąpić? Jak się zachować?Często znajdujemy się w podobnych sytuacjach - i równie często reagujemy według stałych schematów: bronimy swoich racji, nie chcemy słuchać drugiej strony, mówimy rzeczy okrutne ze złości lub frustracji. Ale może być inaczej. Porozumienie bez Przemocy dostarcza narzędzi do lepszego rozumienia siebie i innych. Pokazuje, jak dotrzeć do sedna konfliktów i jak je rozwiązać. Jak komunikować innym ludziom swoje potrzeby, nie raniąc ich, oraz jak odgadywać ich potrzeby.Oto najnowsza książka twórcy Porozumienia bez Przemocy. Marshall B. ROSENBERG podsumowuje w niej swoje wieloletnie doświadczenie w praktycznym zastosowaniu rewolucyjnej metody komunikacji. Pokazuje, jak dotrzeć do sedna konfliktów i jak rozwiązywać je bez użycia przemocy. Podkreśla znaczenie świadomości swoich potrzeb oraz umiejętności empatycznego rozumienia potrzeb innych ludzi. Uczy znajdowania strategii działania, które zaspokajają potrzeby wszystkich stron. Radzi, jak przekształcić złość w pozytywne działanie. Dzieli się swoją techniką prowadzenia warsztatów i pracy z ludźmi. Z jego doświadczenia skorzystają psychologowie, terapeuci, nauczyciele, rodzice, menedżerowie oraz osoby szukające inspiracji w rozwoju osobistym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo