Planety pana Mikołaja:

o wielkim astronomie

Autor:
Anna Czerwińska-Rydel ...
Ilustracje:
Katarzyna Bajerowicz
Wydawcy:
Harperkids - HarperCollins Polska (2022-2024)
HarperCollins Polska (2020-2023)
Wydawnictwo Harperkids (2020)
Wydawnictwo Egmont Polska (2016-2020)
ISBN:
978-83-276-5841-8, 978-83-276-5959-0
978-83-281-1451-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
2.7 (3 głosy)

To wyjątkowa książka, która pozwoli twojemu dziecku postawić pierwsze kroki w samodzielnym czytaniu, a także zapozna je z postacią Mikołaja Kopernika i jego dziełem. Mikołaj Kopernik już jako mały chłopiec uwielbiał wpatrywać się nocami w rozgwieżdżone niebo. Pytał o wszystko, czego nie wiedział, czego nie rozumiał, lub co go zainteresowało. I to właśnie dzięki pasji i dzięki zadawaniu pytań jako dorosły człowiek dokonał rewolucyjnych odkryć. Kto wie, może twoje dziecko zainspiruje się tą historią i też zostanie wielkim odkrywcą? Czytam sobie to trzypoziomowy program literacki, który uzupełnia tradycyjną naukę czytania. Książki zostały napisane i zilustrowane przez najwybitniejszych polskich autorów i rysowników, i są przeznaczone przede wszystkim dla dzieci w wieku 5-7 lat. Z każdym kolejnym etapem rośnie poziom trudności. Poziom 1. to proste zdania, krótkie, ale zabawne teksty (150-200 wyrazów) oraz bardzo duża czcionka, która ułatwia czytanie. Dodatkowo na bogato ilustrowanych stronach zamieszczono ramki z wyrazami umożliwiające ćwiczenie głoskowania. Na końcu książki na dziecko czekają wspaniałe naklejki oraz dyplom. Bo warto czytać sobie!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dlaczego trzy gwiazdki? Chciałam potraktować tę pozycję jako pomoc we wprowadzaniu dziecku zagadnień związanych z astronomią, ale przy pierwszym poznaniu treść mnie rozczarowała. Dla niespełna trzylatka okazała się jednak strzałem w dziesiątkę. Synek przygląda się uważnie nieoczywistym ilustracjom i uważnie wsłuchuje w treść, która oscyluje na granicy tematu, o którym miała być - i może w tym jest zaklęty jej dziwny urok? Lektura jest nieoczywista, nieprzeładowana treścią. To raczej proste, luźne refleksje, strzępki myśli. Sposób poprowadzenia skromnej narracji wywołuje u mojego dziecka autentyczny entuzjazm. Nie spełni jednak swojego zadania ani jako pierwsza czytanka, ani jako pewne źródło informacji dla małego odkrywcy czy młodego historyka.
  • Niestety napisane zbyt infantylnie nawet dla dziecka, które zaczyna czytać.....cały czas obroty, obroty, obroty
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Anna Czerwińska-Rydel Katarzyna Bajerowicz
Ilustracje:Katarzyna Bajerowicz
Wydawcy:Harperkids - HarperCollins Polska (2022-2024) HarperCollins Polska (2020-2023) Wydawnictwo Harperkids (2020) Wydawnictwo Egmont Polska (2016-2020)
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont fakty. Poziom 1, Składam Słowa Czytam Sobie. Poziom 1, Składam Słowa fakty
ISBN:978-83-276-5841-8 978-83-276-5959-0 978-83-281-1451-7
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo