Matematyka:

metoda pracy w klasach 1-3

Autor:
Jadwiga Hanisz
Wydawca:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (2016-2020)
ISBN:
978-83-02-16302-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Książka zawiera opracowanie zagadnień matematycznych omawianych na zajęciach w klasach 1–3 według proponowanej przez prof. Jadwiga Hanisz metody pracy. Metoda ta polega na: włączaniu sytuacji problemo­wych, daniu dzieciom możliwości tworzenia własnych sposobów wykonywania obliczeń oraz samodziel­nego dochodzenia do rozwiązania zadania, zachęcaniu uczniów do dyskusji, w czasie której mogą pytać, tłumaczyć, objaśniać, argumentować i uzasadniać swój sposób rozwiązania zadania, ćwiczeniu sprawno­ści rachunkowej, porządkowaniu wiedzy i myślenia logicznego, ustawicznym powtarzaniu z dziećmi po­znanego materiału w różnych formach, wprowadzaniu stałych elementów zajęć utrwalających wiedzę oraz umiejętności praktyczne, np. zapisywanie dat czy posługiwanie się zegarem Autorka pokazuje, jak należy wprowadzać nowe pojęcia, jak je utrwalać i powtarzać, jakie przyjąć formy pracy na zajęciach. Po krótkiej podbudowie teoretycznej daje metodyczne wskazówki wzbogacone wieloma ćwiczeniami, przykładowymi konspektami zajęć, opisami pomocy dydaktycznych oraz propozycjami zabaw i zadań z wykorzystaniem tych środków. Wyczerpująco omawia też takie zagadnienia, jak: orientacja w przestrzeni, cechy wielkościowe, klasyfikacja i grupowanie przedmiotów, tematy geometryczne, pojęcie liczby naturalnej, działania na liczbach (dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie), rozwiązywanie zadań tekstowych, jednostki długości, masy, pojemności, czasu, mierzenie temperatury. Publikacja ma charakter vademecum, w którym nauczyciel znajdzie dokładnie to, co jest mu potrzebne do przygotowania ciekawych zajęć matematycznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo