Przedwiośnie

Reżyseria:
Filip Bajon
Zdjęcia:
Bartosz Prokopowicz
Kompozytor:
Michał Lorenc
Scenariusz:
Filip Bajon
Jolanta Chrostowska-Sufa
Anna Willman
Opracowanie:
Anna Willman
Autor oryginału:
Stefan Żeromski (1864-1925)
Producent:
Dariusz Jabłoński
Instytucja sprawcza:
Message Film
oraz:
Stefan Żeromski (1864-1925)
Wydawcy:
Telewizja Polska (2014)
Mediaprofit (2006-2010)
Galapagos Films (2009)
ISBN:
978-83-61809-14-2, 978-83-61809-18-0
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
1.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Filip Bajon
Zdjęcia:Bartosz Prokopowicz
Aktorzy:Mateusz Damięcki Krystyna Janda Janusz Gajos Daniel Olbrychski Małgorzata Lewińska Urszula Grabowska Karolina Gruszka
Kompozytor:Michał Lorenc
Scenariusz:Filip Bajon Jolanta Chrostowska-Sufa Anna Willman
Opracowanie:Anna Willman
Autor oryginału:Stefan Żeromski (1864-1925)
Producent:Dariusz Jabłoński
Instytucja sprawcza:Message Film
oraz:Stefan Żeromski (1864-1925)
Wydawcy:Telewizja Polska (2014) Mediaprofit (2006-2010) Galapagos Films (2009)
Serie wydawnicze:Biblioteka Gazety Wyborczej. Omówienie Lektury Szkolnej Biblioteka Gazety Wyborczej Czytałeś? Obejrzyj! Kolekcja Lektur Szkolnych na DVD dla Licealistów Kolekcja Lektur Szkolnych na DVD dla Liceum
ISBN:978-83-61809-14-2 978-83-61809-18-0
Autotagi:DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo