Ucieczka szalonego rumaka

Inne tytuły:
Ucieczka szalonego rumaka T. 3
Autor:
Agnieszka Stelmaszyk
Ilustracje:
Katarzyna Nowowiejska
Kamil Pruszyński
Tłumacz:
Anna Oparkowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2015-2021)
Wydane w seriach:
Klub Poszukiwaczy Przygód
ISBN:
978-83-7983-519-5, 978-83-8240-083-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
Indianie
książki
powieści
proza

Przemek, Rodzynek, Bazyl i Muffin są najlepszymi kumplami i chodzą do jednej klasy. Uwielbiają spędzać razem czas i wciąż wpadają na tysiące zwariowanych pomysłów, które wielokrotnie wpędzają ich w kłopoty. Odkąd założyli Klub Poszukiwaczy Przygód kłopoty jakby... same się mnożą! Przemek i jego przyjaciele zakładają w szkole gazetkę. Jednak dopiero wycieczka do muzeum Sat-Okha i indiańskie opowieści dają początek kolejnym przygodom. Od pióropuszy i zabaw w Indian, do kolejnego śledztwa tylko krok – tym razem w mieście giną zabytkowe auta pewnego kolekcjonera. Inspektor Szczurek ma oko na członków Klubu Poszukiwaczy Przygód, ale na posterunku pojawia się nowy sierżant Guzdrala, który ma całkiem odmienne podejście do współpracy z młodzieżą. Jakie przyniesie to rezultaty? To oczywiście nie koniec kłopotów. Tola poznaje przez internet nowych znajomych. Coraz więcej czasu poświęca na rozmowy z nimi, jest roztargniona i nie angażuje się w sprawy Klubu. Przemek, Rodzynek, Bazyl, Muffin i Miśka mają tego dosyć… Czy to koniec przyjaźni? Sięgnij po świetną serię Klub Poszukiwaczy Przygód, która pełna jest przygód, pościgów i niewyjaśnionych spraw!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo