Litr ciekłego ołowiu

Autor:
Andrzej Pilipiuk
Ilustracje:
Paweł Zaręba
Wydawcy:
Wydawnictwo Fabryka Słów (2016-2021)
Legimi (2018-2019)
Wydane w seriach:
Światy Pilipiuka
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Wznieś toast łykiem ciekłego ołowiu, o ile 372,5 °C to dla Ciebie nie za dużo. Jak ołowiane żołnierzyki, kropla po kropli pojawiają się nowe, niezwykłe historie. Z okruchów ciekłego ołowiu mistrz opowiadań tworzy odlewy minionego czasu. Tu każde opowiadanie jest jak pocisk, każde uderza celnie, by wyrwać Ci duszę. Robert Storm i doktor Skórzewski zaskoczą Was nie po raz pierwszy. Ale czego się można spodziewać, gdy włożymy do jednego magazynka voodoo, yeti, UFO i postapokalipsę? Zatrucie ołowiem gwarantowane. Zbiory doskonałych opowiadań to ten kawałek prozy, który wśród krytyków wchodzi za najlepszą część twórczości Andrzeja Pilipiuka. Tu jak w kalejdoskopie przewijają się historię na granicy poznania, artefakty z innych epok, zapomniane wynalazki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Harcerka Hamak Plama Sezam Czerwia Złudzenie negacji Czuhajster Cienie
Autor:Andrzej Pilipiuk
Ilustracje:Paweł Zaręba
Wydawcy:Wydawnictwo Fabryka Słów (2016-2021) Legimi (2018-2019)
Serie wydawnicze:Światy Pilipiuka
ISBN:9788379648 9788379645237 978-83-7830-853-9 978-83-7964-157-4 978-83-7964-158-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo