Przyszła na Sarnath zagłada:

opowieści niesamowite i fantastyczne

Tytuł oryginalny:
Doom that came to Sarnath
Autor:
Howard Phillips Lovecraft (1890-1937)
Ilustracje:
Krzysztof Wroński
Opracowanie:
Maciej Płaza
Tłumacz:
Maciej Płaza ...
Lektor:
Jacek Zawada
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2023)
Wydawnictwo Vesper Włodzimierz Wieczorek (2016)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Howard Phillips Lovecraft (1890-1937) – amerykański mistrz literatury grozy, niekwestionowany klasyk gatunku; bez niego nie sposób dziś wyobrazić sobie 25u i fantastyki w literaturze, filmie, komiksie, grach. Wybitnie zdolny samouk, erudyta, wizjoner, znakomity stylista, wielki koneser niesamowitości. Za życia niedoceniony, po latach wciąż czytany, analizowany, uwielbiany. Klasyk literatury światowej, pisarz nieśmiertelny, którego na szczęście nie wypada już nie znać. "Przyszła na Sarnath zagłada. Opowieści niesamowite i fantastyczne" to drugi po "Zgrozie w Dunwich i innych przerażających opowieściach" wybór najlepszych utworów H.P. Lovecrafta. Tym razem klasycznym opowiadaniom grozy, takim jak "Zeznanie Randolpha Cartera", "Reanimator Herbert West" czy "Coś na progu", towarzyszą utwory fantastyczne, tajemnicze i piękne wędrówki po krainie snów – na czele z krótką powieścią "Ku nieznanemu Kadath śniąca się wędrówka", jednym z największych popisów kosmicznej wyobraźni pisarza. Opowiadania uzupełnia słynny esej Lovecrafta "Nadprzyrodzona groza w literaturze", niezrównany przewodnik po literackiej grozie, po raz pierwszy z dokładną bibliografią. Wszystkie utwory w wiernym, znakomitym literacko przekładzie Macieja Płazy, który za "Zgrozę w Dunwich i inne przerażające opowieści" został nagrodzony przez „Literaturę na Świecie”. Książkę wzbogaca obszerne posłowie i zdobią znakomite ilustracje Krzysztofa Wrońskiego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zbiór krótszych i dłuższych opowieści. Podobnie jak w przypadku Poe'ego - brak dialogów, długie akapity, szczegółowe opisy, przez co czyta się dość powolnie - nie polecam czytania całej książki za jednym zamachem. Mroczne historie są naprawdę ciekawe i robią wrażenie, zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę rok napisania. Dla mnie osobiście historie fantastyczne były mniej wciągające, momentami niezrozumiałe, zbytnio przepełnione fantastycznymi nazwami i określeniami. Ale ogólnie bardzo mroczna lektura - w pozytywnym sensie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Nadprzyrodzona groza w literaturze
Autor:Howard Phillips Lovecraft (1890-1937)
Ilustracje:Krzysztof Wroński
Opracowanie:Maciej Płaza
Tłumaczenie:Maciej Płaza Krzysztof Wroński
Lektor:Jacek Zawada
oraz:Krzysztof Wroński
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2023) Wydawnictwo Vesper Włodzimierz Wieczorek (2016)
ISBN:978-83-7731-236-0 978-83-7731-237-7 978-83-7731-446-3 978-83-7731-500-2 978-83-7731-236-0 978-83-7731-327-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo