Wierszykarnia

Autor:
Danuta Wawiłow (1942-1999)
Ilustracje:
Uta Dorczyk
Tomasz Borowski ...
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1992-2019)
Wydane w seriach:
Lektury Szkolne
klasa 1
Lektury Szkolne - Nasza Księgarnia
Autotagi:
druk
książki
wiersze
Więcej informacji...

Najbardziej znany i uwielbiany zbiór wierszy i bajek Danuty Wawiłow w nowej odsłonie! Wydanie zostało wzbogacone niezwykłymi ilustracjami Joli Richter-Magnuszewskiej. Czytelnik znajdzie tu najpopularniejsze wiersze i bajki pisarki, takie jak "Daktyle", "O rupakach", "Moja siostra królewna", "Szybko!", "Bajka o stu królach Lulach" i wiele, wiele innych. Idealny prezent dla dzieci małych i dużych!Danuta Wawiłow (1942-1999) - autorka dziecięca, poetka, tłumaczka. Często pisali razem z nią mąż Oleg Usenko i córka Natalia Usenko. Wiedziała od zawsze, co będzie robić, kiedy dorośnie - w wieku ośmiu lat zaczęła prowadzić dziennik, który towarzyszył jej przez całe życie; założyła również specjalny zeszyt, w którym notowała tytuły swoich przyszłych książek. Do najbardziej znanych utworów Danuty Wawiłow należą "Rupaki", "Wędrówka", "Bajka o stu królach Lulach", "Strasznie ważna rzecz", "Trójkątna Karolina", "Szybko!", a także książeczki wydane w serii "Poczytaj mi, mamo", czyli m.in. "Ten dziwny Eryk", "Chcę mieć przyjaciela" czy niezapomniane "Daktyle". Pisarka w nadzwyczajny sposób rozumiała świat dzieci, ich poczucie humoru i emocje, traktowała swoich czytelników z szacunkiem i ogromną sympatią. Poruszała kwestie odrzucenia i nietolerancji, rywalizacji, niezrozumienia i osamotnienia. Jej utwory nierzadko mają realistyczne tło - w każdym podwórkowym trzepaku, wyprawie do lasu czy deszczowym widoku za oknem Danuta Wawiłow, podobnie jak jej bohaterowie, dostrzegała przygodę.Jola Richter-Magnuszewska - maluje, rysuje, wycina i wykleja ilustracje do książek, podręczników i czasopism dla dzieci, używając technik manualnych. Bardzo lubi swoją pracę. Czasem tak bardzo, że ilustrowane postacie śnią jej się po nocach. Mieszka w Beskidzie Niskim z synami, mężem, kotami, psami i do niedawna z kurami. Wspólnie prowadzą pracownię Z Innej Bajki, uprawiają ogródek, pieką chleb, robią sery i cieszą się ze świętego spokoju.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Danuta Wawiłow (1942-1999)
Ilustracje:Uta Dorczyk Tomasz Borowski Jola Richter-Magnuszewska Jolanta Richter-Magnuszewska
Tłumaczenie:Uta Dorczyk Jolanta Richter-Magnuszewska
Wydawca:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1992-2019)
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne klasa 1 Lektury Szkolne - Nasza Księgarnia
ISBN:83-10-09363-2 83-10-09962-2 83-10-10543-6 978-83-1010713-8 978-83-10-10231-7 978-83-10-10882-1 978-83-10-11446-4 978-83-10-11839-4 978-83-10-13049-5 978-83-10-13049-5 831010231 83-10231-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo