Raz, dwa, trzy patrzymy

Autor:
Joanna Bartosik
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2016-2022)
ISBN:
978-83-942952-7-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0

„RAZ, dwa, trzy - patrzymy” - pierwsza książka serii dla dzieci już kilkumiesięcznych, ćwiczy i rozwija zmysł wzroku dziecka. Autorka rezygnuje z tekstu na rzecz obrazu, który ma przykuwać wzrok i uwagę najmłodszych dzieci. Pokazuje dziecku ilustracje mocno skontrastowane, utrzymane w kolorystyce czarno-biało-żółto-czerwonej, która pozwala widzieć wyraźniej. Małe dziecko bardzo lubi przyglądać się twarzom, dlatego w tej książce uśmiechają się do niego nawet banan i psia kość. "Raz, dwa, trzy" to seria kartonowych książeczek dla najmłodszych dzieci, rosnących razem z dzieckiem wyróżniona w konkursie Instytutu Książki i Polskiej Sekcji IBBY na książki rosnące razem z dzieckiem Trzy/mam/ książki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przepięknie ilustrowana książeczka kontrastowa. Przykuwa uwagę "małych czytelników" już od pierwszych miesięcy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo