Zapach perfum

Autorzy:
Cristina Caboni
Aneta Banasik
Wydawca:
Sonia Draga (2016)
ISBN:
978-83-7999-714-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna Gminy Suchy Las - Katalog księgozbioru
4.0

Elena ma pasję, którą od dzieciństwa przekazywała jej babcia. Zajmuje się wytwarzaniem perfum, otacza się esencją kwiatów, drzew i przypraw, a zapachy są językiem, którym się porozumiewa. Kiedy Elena rozstaje się z narzeczonym, z którym od jakiegoś czasu mieszkała i z którym planowała założyć rodzinę, traci poczucie bezpieczeństwa i wiarę w miłość. Nadal ma jednak swoją pasję, która zaprowadza ją do Paryża, stolicy perfum, gdzie zapachy przygotowuje się według starych receptur. Tworzone przez nią esencje w krótkim czasie zyskują powszechne uznanie. Elena potrafi stworzyć zapach, który pozwala odzyskać utraconą miłość, przezwyciężyć nieśmiałość, przywrócić pogodę ducha. Nadal jednak nie może stworzyć aromatu, który pogodziłby ją z jej własną przeszłością i dał siłę do przebaczenia. Istnieje tylko jedna osoba posiadająca klucz do serca Eleny, zdolna przynieść ukojenie. To Cail, który rozumie delikatność kwiatu, wie jak go kochać i jak go chronić… (okładka)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cristina Caboni ZAPACH PERFUM • Elena , perfumiarka - początkowo jednak prowadząca wraz ze swoim partnerem restaurację - wychowana przez babcię, która zaszczepiła w niej miłość do pięknych zapachów i nauczyła ich komponowania, wyrusza po zawodzie miłosnym do Paryża, by tam realizować swoje marzenia. Pragnie odtworzyć tak idealne zapachy, jak czyniła to babcia, ale komponowanie wymaga trudu i cierpliwości. Czy odniesie sukces? • Warto przeczytać tę powieść - lekką, pełną pasji i ciepła, pięknych zapachów i kolorów. • Ba, nawet okładka / po potarciu/ pachnie różami. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo