Dziewczyna w walizce

Tytuł oryginalny:
Dias perfeitos
Autor:
Raphael Montes
Tłumacz:
Jacek Konieczny
Wydawcy:
Wydawnictwo Filia (2016)
Legimi (2016)
Termedia
Wydane w seriach:
Mroczna Strona
Mroczna Strona - Wydawnictwo Filia
ISBN:
978-83-8075-105-7, 978-83-8075-132-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
3.4 (19 głosów)

E-BOOK. Thriller psychologiczny, studium szaleństwa i chorej, patologicznej miłości. Teo Avelar to samotnik. Wszystko zmienia się, kiedy poznaje Clarice, egzotyczną i przebojową dziewczynę. Rodzi się obsesja. Teo, czując, że nie ma wyboru, porywa dziewczynę i zabiera ją w pokręconą odyseję szlakiem bohaterek napisanego przez nią scenariusza. Powoli acz konsekwentnie, Teo dąży do tego, by nic ich nie rozdzieliło. Już nigdy. Powieść nieco groteskowa, z czarnym humorem, spodoba się miłośnikom gatunku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rewelacyjny thiller. Bardzo dobrze opisany stan psychiczny głównego bohatera. W łatwy sposób można zwizualizować całą historię. Zaskakujące zakończenie.
  • To nie jest opowieść, w której dobro zwycięża i to jest bardzo zaskakujące. Gdyby mój syn napisał taką powieść o miłości (matka prosiła autora o powieść o miłości), martwiłabym się o niego... Warto przeczytać właściwie tylko po to, by zetknąć się z czymś innym- chociaż jak dla mnie chorym.
  • Zasadniczo powieść rozczarowuje. Zaczyna się w miarę obiecująco, nawet lekko wciąga. Szybko jednak robi się dziwna (w negatywnym sensie), główny bohater jest tak obrzydliwy, że ciężko czytać kolejne strony. Zwroty akcji robiły pewną nadzieję, ale niestety - zakończenie jest boleśnie rozczarowujące i sprawia, że szkoda mi tych kilku godzin życia zmarnowanych na lekturę. Przereklamowana.
  • Dziewczyna w walizce" to najbardziej chora historia z jaką do tej pory miałam okazję się zetknąć. Jak dla mnie zupełne dno literackie... Jest to opowieść bardzo infantylna, melodramatyczna, tylko odrobinę zaskakująca, z najidiotyczniejszym zakończeniem w historii tego gatunku. • Na początek wielka i jakże nagła miłość Teo do Clarice. Jego nieudolne, aczkolwiek skuteczne podchody. Następnie niby spektakularne porwanie, mnóstwo rozmaitych kłamstw po drodze, psychopatyczne znęcanie się nad swoją ofiarą, okaleczanie i krótkotrwały zwrot akcji z odwróceniem głównych ról... W sumie to trudno jest jednoznacznie ocenić który z bohaterów okazał się większym sadystą: Teo czy tytułowa dziewczyna z walizki. I co dalej...? Zwykły wypadek samochodowy, który niweczy wszystko. Nagła, zbiorowa amnezja i wielki "happy end". • Nie, no... Gorzej być nie może. Jednym słowem BEZNADZIEJNA historia na dodatek przedstawiona w bardzo prostacki sposób. Nic dodać, nic ująć... W końcu nie wszystkim musi się podobać. Nie polecam i już... Szkoda nerwów.
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo