Czas wolny jako środowisko życia:

perspektywa pedagogiczna

Inne tytuły:
wybrane problemy
Autorzy:
Małgorzata Orłowska
Jacek Błeszyński
Jacek Jarosław Błeszyński
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2016)
IBUK Libra (2016)
ISBN:
978-83-01-18615-9, 978-83-01-18925-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki

"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej". Prof. dr hab. Ewa Syrek
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Praca zawiera szereg badań nad czasem wolnym, a rozpoczyna ją rozdział dotyczący samej definicji pojęcia , specyfiki i jego cech. Z publikacji dowiemy się jak ważne funkcje z punktu widzenia socjologii ma czas wolny zwłaszcza przy równoczesnym pojawieniu się różnych stylów życia we współczesnym świecie. • W kolejnych rozdziałach opisany został społeczny wymiar czasu wolnego we wspołczesnej Polsce, struktura spędzania dnia rodzin, budżet czasu Polaków. Nie zabrakło badań nad potrzebami dziecka, strukturą jego wolnego dnia, a także analizy czasu wolnego dzieci niep­ełno­spra­wnyc­h intelektualnie. • Publikacja została wzbogacona między innymi o przykładowe prace uczniów z niep­ełno­spra­wnoś­cią w stopniu lekkim (str. 123). • Z powyższego źródła z pewnością skorzystać mogą wszyscy animatorzy kultury, wychowawcy, a także studenci kierunków pedagogicznych.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo