Kot, który zgubił dom

Autor:
Ewa Nowak
Ilustracje:
Adam Pękalski
Wydawcy:
Saga Egmont (2019)
IBUK Libra (2019)
Legimi (2019)
Wydawnictwo Egmont Polska (2016)
ISBN:
978-83-281-1768-6, 978-83-281-178-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
4.0

Poznaj historię kota Kunkusha, która wydarzyła się naprawdę! Kunkush wraz z opiekującą się nim rodziną musiał uciekać do Europy z owładniętego wojną Iraku. W trakcie wędrówki kot niespodziewanie się zagubił. Na szczęście to nie koniec tej opowieści. Mimo smutnych okoliczności można liczyć na szczęśliwe zakończenie! "Kot, który zgubił dom" to książka z serii "Poczytaj ze mną", skierowana do dzieci w wieku 3-7 lat. Misją serii jest wprowadzenie dzieci w świat wiedzy o literaturze. Poprzez lekturę fascynujących opowieści najmłodsi czytelnicy poznają różne formy i gatunki literackie. Wspólne czytanie kształtuje w dzieciach nawyk sięgania po książki i pobudza wyobraźnię. Może być doskonałym sposobem na rodzinne spędzanie czasu wolnego! '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka dla dzieci oznaczona na okładce jako "reportaż". Zacznę więc od pochwały pomysłu zamieszczenia noty o tym, czym reportaż właściwie jest; znajdziemy ją na odwrocie pierwszej strony okładki. Nie ma ency­klop­edyc­znej­, trudno strawnej formuły, wyjaśnienie jest wystarczająco proste i zarazem dokładne. • Czy to jest reportaż? W jakimkolwiek ujęciu? Niezbyt, choć mieści się w jego definicji z perspektywy umysłu dziecka. Dziecko bowiem przedstawione opisy przeżyć czy losów kota w okresie jego zaginięcia (do momentu znalezienia przez mieszkańca wioski) może potraktować absolutnie serio. Czy na tym etapie wyjaśniać dziecku, że w tym momencie autorka dała puścić wodze swojej fantazji, by zapełnić lukę w opowiadanej historii? Czy podważać wiarygodność całego reportażu? Pozostawiam tę kwestię do indywidualnej oceny czytającego. Mnie to lekko zakłuło. Pozostała część historii wydaje się być jednak tak prosta, że mam nadzieję, że może tu nikt nie ubarwiał ani nic od siebie nie dodawał. • Podkreślę, że mimo tego jednego, drobnego zgrzytu (a wystarczyłoby napisać "nie wiemy, jak było naprawdę, ale może..." - by nie utracić wiarygodności reporterskiej), lektura jest ciekawa, oparta na prawdziwej historii, porusza też wiele ważnych zagadnień niejako przy okazji (wojna, emigracja, zaginięcia, siła całych społeczności i pojedynczych osób dobrej woli), co może być zaczynkiem rozmowy z dzieckiem na taki czy inny temat. • Dosłownie na koniec (bo na końcu książki) miłe zaskoczenie: przedstawiona jest kanwa całej serii "Poczytaj ze mną" i okazuje się, że w jej ramach powstały książki reprezentujące wiele różnych gatunków literackich: od bajki, przez fantasy, baśń, kryminał, po przygodę i humor. Uważam, że to doskonały sposób przedłożenia wiedzy o literaturze młodemu słuchaczowi/czytelnikowi. Etykieta - wyjaśnienie pojęcia - przykład. Nieco starsze dzieciaki mogą z tego fajnie skorzystać.
  • Rodzina uciekająca z Iraku. Podczas pakowania najważniejszych rzeczy dzieciom udaje się przekonać matkę, by zabrali ze sobą też kota. Kunkush jedzie z nimi, jednak podczas wędrówki kot ucieka. Zrozpaczona rodzina próbuje go odnaleźć, jednak muszą się skupić też na sobie i swoim bezpieczeństwie. Co stanie się z Kunkushem? Czy sobie poradzi? Czy kiedyś zobaczy jeszcze swoją rodzinę? • Kot, który zgubił dom Ewy Nowak to krótka opowieść o imigrantach. Przedstawicielem tej grupy zostaje kot. W ten sposób serwuje się trudny temat najmłodszym czytelnikom i pokazuje go w niebanalny, lecz niezbyt trudny sposób. Może wydawać się dziwne, że o tak trudnym temacie opowiada historia kota. Warto jednak pamiętać, że to pozycja dla dzieci. Być może będzie im łatwiej zrozumieć, co się wydarzyło, gdy bohaterem opowieści będzie zwierzę. • Opowieść pokazuje ucieczkę rodziny i ich kota. To on jest bohaterem tej książki i to jego przygody opisano w tej niewielkiej pozycji. Pokazano jego zagubienie, niechęć innych kotów, a także pomoc, jaką uzyskał od obcych ludzi. Dla Kunkusha sytuacja, w której się znalazł, nie tylko jest nowa, lecz także przerażająca. Kot jest zrezygnowany i wycofany. • Historia, którą opisano w tej pozycji, wydarzyła się naprawdę. Opowieść może być przyczynkiem do rozmowy na temat sytuacji na świecie, emigracji, sytuacji zwierząt w takich przypadkach. Jest też podstawą do rozmów o tęsknocie i stracie, a także nadziei. • Kot, który zgubił dom to książka z serii Egmontu mająca zaprezentować różne gatunki literackie najmłodszym. Tym razem mamy do czynienia z reportażem. Krótko opisano na początku, czym on jest, a potem historia miała być przykładem takiego dzieła. Mamy zatem nie tylko ważny temat w treści, lecz także pomysł na serię, która uczy i uwrażliwia. • Książka jest ciekawa, ładnie wydana i bogato ilustrowana. Autorem obrazków jest Adam Pekalski. Jego kreska jest przyjemna dla oka, a rysunki dopełniają treść. Dzięki temu pozycja jest atrakcyjna i spodoba się najmłodszym czytelnikom. Tekstu w książce nie jest dużo, w sam raz dla tych dzieci, które radzą sobie już z czytaniem lub do wspólnej rodzinnej lektury. • Kot, który zgubił dom to poruszająca i mądra opowieść. Myślę, że jest idealna dla rodziców, którzy chcą uwrażliwiać swoje dzieci na problemy współczesnego świata. Polecam gorąco.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ewa Nowak
Ilustracje:Adam Pękalski
Wydawcy:Saga Egmont (2019) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2016)
Serie wydawnicze:Poczytaj ze Mną Literacki Egmont reportaż ***Nie stosować w polach serii: L-Q*** Poczytaj ze Mną - Egmont Polska
ISBN:978-83-281-1768-6 978-83-281-178-6
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo