Edukacja i praca człowieka implikacjami dla pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej

Autorzy:
Barbara Baraniak
Edyta Wolter
Marzena Sałyga
Aleksandra Kulpa-Puczyńska ...
Redakcja:
Beata Krajewska
Zbigniew Babicki
Instytucja sprawcza:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Wydawnictwo
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego (2015)
IBUK Libra (2015)
ISBN:
978-83-8090-000-4, 978-83-8090-001-1
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Barbara Baraniak Edyta Wolter Marzena Sałyga Aleksandra Kulpa-Puczyńska Jacek Brzeziński Stanisław Janiec
Redakcja:Beata Krajewska Zbigniew Babicki
Instytucja sprawcza:Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Wydawnictwo
Wydawcy:Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego (2015) IBUK Libra (2015)
ISBN:978-83-8090-000-4 978-83-8090-001-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo