Biochemia Harpera:

ilustrowana

Tytuł oryginalny:
Harper's illustrated biochemistry
Autorzy:
Victor W. Rodwell
David A. Bender
Kathleen M. Botham
Peter J. Kennelly ...
Tłumacz:
Ryszard Tomasz Smoleński ...
Redakcja:
Ryszard Tomasz Smoleński
Wydawca:
PZWL Wydawnictwo Lekarskie (2018-2024)
ISBN:
978-83-200-5410-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Jest to tłumaczenie 30 wydania nalężącego do najlepszych na świecie i najnowocześniejszych podręczników biochemii dla studentów medycyny, farmacji, biologii i kierunków pokrewnych. W zwięzłej, przystępnej i interesującej formie przedstawiono w nim podstawy biochemii. Ogromnym atutem publikacji jest doskonały materiał ilustracyjny. Na koniec każdej części zamieszczono pytania sprawdzające. Obecne wydanie kontynuuje ideę szybkiego, zintegrowanego aktualizowania wiedzy, z dużym naciskiem na związek podstaw biochemicznych z rozwojem chorób genetycznych, klinicznymi objawami zaburzeń i ich leczeniem. Zamieszczono nowe kolorowe ilustracje i tabele oraz opis licznych przykładów klinicznych, które stanowią jasne i całościowe podsumowanie najważniejszych zagadnień. Zrozumienie tych tematów jest kluczowe, aby student mógł z powodzeniem kontynuować naukę na uczelni medycznej. Poza zaktualizowaniem wiedzy w bieżącym wydaniu w znacznym stopniu zmieniono kolejność prezentowanych zagadnień. 58 rozdziałów podzielono na jedenaście części, a w poszczególnych rozdziałach szczególny nacisk położono na korelację informacji dotyczących biochemicznego podłoża chorób z praktyką kliniczną.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Victor W. Rodwell David A. Bender Kathleen M. Botham Peter J. Kennelly P. Anthony Weil
Tłumaczenie:Ryszard Tomasz Smoleński Victor W. Rodwell David A. Bender Kathleen M. Botham Peter J. Kennelly P. Anthony Weil Zenon Aleksandrowicz (1940-2019)
Redakcja:Ryszard Tomasz Smoleński
Wydawca:PZWL Wydawnictwo Lekarskie (2018-2024)
ISBN:978-83-200-5410-1
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo