Dziewczyna z zaułka

Autor:
Magdalena Ludwiczak
Ilustracje:
Maja Szkolniak
Wydawcy:
Legimi (2023)
Wydawnictwo Literackie Białe Pióro AGAR Zbigniew Kazała (2016-2023)
ISBN:
978-83-64426-49-0, 978-83-66004-73-3
978-83-66945-13-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Dziewczyna z zaułka – wydanie drugie, rozszerzone – to książka o poszukiwaniu własnej wartości, otwartości na innych i empatii. O tym, że życie bywa trudne, nieprzewidywalne i zaskakujące, ale mamy wpływ na jego bieg. Autorka dotyka w niej problemu zagubienia, samotności, odrzucenia, złych adopcji, prostytucji i patchworkowych rodzin, które mogą stać się szansą na nowe, dobre życie.

Główna bohaterka, Sonia, jest jedynaczką i wrażliwą nastolatką, którą, z pozoru niewinna uwaga wuja, wpędza w kompleksy. Dorasta, z przerażeniem obserwuje przyjaciółkę anorektyczkę, dostrzega nieuchronność losu i wierzy w przeznaczenie. Bo nic nie dzieje się bez przyczyny.

Sonia, nie mogąc znaleźć pracy, zakłada własną firmę cukierniczą, wyczarowuje cuda z masy cukrowej i dorabia erotycznymi rozmowami przez telefon. Wracając z nieudanej rozmowy o pracę poznaje Krysię – osamotnioną i zaszczutą przez otoczenie dziewczynę, która ciałem zarabia na życie. Od tego dnia inaczej postrzega świat. Przy następnym spotkaniu zabiera ją z ulicy. Między młodymi kobietami rodzi się przyjaźń. Czy okaże się bardziej trwała, bo zbudowana na gorzkich fundamentach? Czy pomaganie ma sens? Czy pomagając sobie mogą pomóc też innym? Oceńcie sami.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo