Znam taki kraj, którego ty nie znasz...

Tytuł oryginalny:
Ich kenn ein Land das du nicht kennst
Autor:
Martina Badstuber
Wydawca:
Prószyński Media (2016)
ISBN:
978-83-8069-259-6
Autotagi:
druk
książki
reprodukcje

Zaproś swoje dziecko na wspólne odkrywanie niesamowitych miejsc na całym świecie.Gdzie można spotkać takie dziwy: chrząszcze, które zakochane są w butelkach, wrony grające w piłkę nożną, osły chodzące do fryzjera? W jakim kraju niedźwiedzie polarne mogą trafić do więzienia, gdzie krowy wylegują się na materacach, a gdzie mają własne paszporty, gdzie misie panda siusiają na stojąco, a w jakim kraju z odchodów słoni produkuje się papier? Jeśli ciekawi cię, gdzie konie jedzą ryby i gdzie wielbłądy chodzą do biblioteki, a ryby spadają z nieba, gdzie ośmiornice mieszkają w orzechach kokosowych? Sięgnij po tę wyjątkową książkę. Czeka cię trzymająca w napięciu, pełna humoru i fantazji podróż, która zachwyci nie tylko młodych czytelników.Autorka zaprasza na zwiedzanie 20 krajów, takich jak: Tajlandia, Francja, Rosja, Australia, Indie, Kanada, Maroko, Norwegia, Chiny, Islandia, Egipt, USA, Madagaskar, Kenia, Wielka Brytania, Wenezuela, Japonia, Meksyk, Węgry i Indonezja.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo