Jak Mieszko chrzest przyjmował?

Autor:
Jarosław Gryguć
Wydawcy:
Wydawnictwo Media Rodzina (2016-2023)
Narodowe Centrum Kultury (2015-2016)
Starostwo Powiatowe
Wydane w seriach:
Kultura Piastów dla dzieci
Tu Powstała Polska.pl
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...

Piąta część cieszącego się dużym powodzeniem cyklu edukacyjnego o pierwszych Piastach dla dzieci, przygotowana specjalnie na tegoroczną rocznicę Chrztu Polski. Kolorowe ilustracje i ciekawe opisy przybliżają młodemu czytelnikowi kulturę i życie w dawnych wiekach. Jak wyglądały dawne grody, gdzie mieszkali, jak się ubierali nasi przodkowie, jak wyglądało uzbrojenie wojów i rycerzy... . Mnóstwo detali przedstawionych w sposób zgodny z naukową wiedzą historyczną, uzupełnionych bogatymi ilustracjami. [platon.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jarosław Gryguć
Ilustracje:Jarosław Gryguć
Wydawcy:Wydawnictwo Media Rodzina (2016-2023) Narodowe Centrum Kultury (2015-2016) Starostwo Powiatowe
Serie wydawnicze:Kultura Piastów dla dzieci Tu Powstała Polska.pl
ISBN:978-83-7982-126-6 978-83-8008-155-0 978-83-8265-620-6 978-83-8416-002-2 978-83-8008-055-0
Autotagi:druk historia ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo