Niezwyczajni ludzie:

nowe spojrzenie na autyzm

Tytuł oryginalny:
Uniquely human
a different way of seeing autism,
Autorzy:
Barry M. Prizant
Tom Fields-Meyer
Tłumacz:
Joanna Bilmin-Odrowąż
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2017-2023)
Wydane w seriach:
Spektrum
Spektrum (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
ISBN:
978-83-233-4222-9, 978-83-233-5263-1
978-83-233-5274-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Niezwyczajni ludzie to książka, która pomogła wielu czytelnikom zrozumieć, czym jest autyzm, utorowała drogę pojęciu neuroróżnorodności w dyskursie publicznym, a także wspierała rodziców dzieci w spektrum autyzmu. Nowe wydanie tego bestsellera jest odpowiedzią na przemiany, jakie nastąpiły od czasu pierwszej publikacji. Pierwotna wersja została uzupełniona o informacje dotyczące życia osób dorosłych w spektrum, związków autyzmu z kwestiami rasy, płci kulturowej czy orientacji seksualnej oraz działalności na rzecz większej inkluzywności wobec osób autystycznych. Autorzy wprowadzają zmiany w stosowanej nomenklaturze, uwzględniając proces budowania tożsamości autystycznej oraz rolę samorzeczników. Wykorzystując model SCERTS, uczą osoby w spektrum wzmacniania kompetencji społecznych i komunikacyjnych oraz regulowania emocji, by ułatwić im radzenie sobie z codziennymi trudnościami. Inspirujące historie, praktyczne porady oraz wnikliwa analiza czynią z tej publikacji kompleksowe źródło wiedzy na temat neuroróżnorodności. Skorzystają z niej zarówno rodzice, opiekunowie, nauczyciele, jak i terapeuci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Wystąpił błąd podczas generacji
zawartości ramki „forum”.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo