Martin Eden

Tytuł oryginalny:
Martin Eden
Autor:
Jack London (1876-1916) ...
Wyd. w latach:
1932 - 2010
Wydane w seriach:
Klasyka Młodych
Perły Literatury
Kolorowy Świat Lektur
Zaczarowane Strony
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

Powieść psychologiczna amerykańskiego pisarza Jacka Londona należy do kanonu literatury światowej. Od pierwszego wydania książki w 1909 roku uważa się, że historia Martina Edena, geniusza nierozumianego przez świat, ma wiele wspólnego z życiem samego autora. Zarówno Jack London, jak i jego bohater pragnęli wypełnić swoje życie przygodami, aspirowali do awansu społecznego, byli samoukami odrzucającymi mieszczańskie konwencje i przyjętą drogę dochodzenia do pozycji w społeczeństwie. Jednak nie sposób zredukować dzieła Jacka Londona do wątków autobiograficznych. "Martin Eden" jest świetnie skonstruowaną powieścią inicjacyjną, mówiącą o wysokiej cenie, jaką młody bohater oślepiony miłością i pokusą pieniędzy, których nigdy nie posiadał, musi zapłacić za podejmowane próby zrobienia kariery i spełnienia swoich ambicji. Równocześnie dzieło Londona jest opowieścią o rozczarowaniu konformizmem i jałowym samozadowoleniem elit, a przede wszystkim filozofią indywidualizmu budującą autorytet współczesnych elit.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Martin Eden T.2 Martin Eden Kaseta 5 Martin Eden cz.II Martin Eden cz.I powieść
Autorzy:Jack London (1876-1916) Zygmunt Glinka Stanisława Kuszelewska (1894-1966) Tomasz Tesznar
Redakcja:Zygmunt Glinka Wacław Adamczyk
Tłumaczenie:Zygmunt Glinka Stanisława Kuszelewska (1894-1966)
Posłowie:Kazimierz Piotrowski (1911-1983)
Opracowanie:Zygmunt Glinka
Lektorzy:Mieczysław Morański Wojciech Adamczyk Maciej Zombiert Rafał Biskup
Przedmowa:Andrew Sinclair Ewa Kieruzalska-Gewartowska
oraz:Zygmunt Glinka Zygmunt Głowacki
Wydawcy:Qes Agency (2010) Zielona Sowa (2003-2005) Akant Ltd (2003) Wydawnictwo Mea (2000) PWW (1998) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1998) Siedmioróg (1996-1997) Iskry (1954-1995) Penguin Books (1993) TEKOP (1992) Książka Spółdzielnia Wydawnicza (1948-1988) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1981-1984) Zakł. Wydaw. i Nagr. Pol. Zw. Niewid (1982) Towarzystwo Wydawnicze Rój (1932)
Serie wydawnicze:Klasyka Młodych Perły Literatury Kolorowy Świat Lektur Zaczarowane Strony
ISBN:0-14-018772-3 83-05-11786-3 83-207-0402-2 83-207-0673-4 83-207-1298-X 83-207-1476-1 83-7389-857-3 83-86685-44-1 83-87571-38-5 83-89136-05-8 83-913040-3-5 978-83-61593-20-1
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 62 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo