Potop:

Cz.2

Zdjęcia:
Jerzy Wójcik
Reżyseria:
Jerzy Hoffman
Kompozytor:
Jerzy Serocki
Kostiumy:
Magdalena Tesławska
Scenariusz:
Jerzy Hoffman
Adam Kersten
Wojciech Żukrowski
Wojciech Krysztofiak
oraz:
Daniel Olbrychski
Małgorzata Braunek
Tadeusz Łomnicki
Wydawca:
ABOX
Wydane w seriach:
Klasyka Filmu Polskiego
Autotagi:
kasety magnetofonowe
kasety wideo
Źródło opisu: Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie - Katalog księgozbioru

Adaptacja powieści Henryka Sienkiewicza. Losy Andrzeja Kmicica, chorążego, który najpierw opowiada się po stronie związanych ze Szwedami Radziwiłłów, by potem pod przybranym nazwiskiem Babinicza wiernie i ofiarnie służyć ojczyxnie w czasie szwedzkiego potopu. Otrzymuje w nagrodę starostwo upickie, a także rękę ukochanej Oleńki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo