Przeminęło z wiatrem

Tytuł oryginalny:
Gone with the wind
Reżyseria:
Victor Fleming (1883-1949) ...
Aktorzy:
Clark Gable (1901-1960)
Vivien Leigh (1913-1969)
Leslie Howard (1893-1943) ...
Kompozytor:
Max Steiner (1888-1971) ...
Zdjęcia:
Ernest Haller (1896-1970) ...
Scenariusz:
Sidney Coe Howard (1891-1939) ...
Producent:
David O. Selznick (1902-1965) ...
oraz:
Margaret Mitchell (1900-1949) ...
Wyd. w latach:
1939 - 2018
ISBN:
978-83-60004-37-1, 978-83-60004-40-1
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Kolekcja "30 Filmów Wszech Czasów" składa się z 30 książek z ekskluzywnym materiałem prezentującym twórców dzieł filmowych kina europejskiego i amerykańskiego oraz filmami na płytach DVD. T. 3, Przeminęło z wiatrem. Nieśmiertelna opowieść o miłości. Jeden z największych przebojów w dziejach Hollywood, przez lata utrzymujący pozycję najbardziej kasowego filmu w historii kina. Akcja toczy się na amerykańskim Południu. Scarlet O'Hara - panienka z dobrego domu, ale o rogatej duszy - kocha się w synu sąsiadów, Ashleyu Wilkesie. On jednak wybiera inną - Melanię, a zrozpaczona porażką Scarlet przyjmuje oświadczyny pierwszego z brzegu mężczyzny. Wybucha wojna secesyjna. Mąż Scarlet ginie, majątki O'Harów i Wilkesów zostają splądrowane przez zwycięskie oddziały. Scarlet, jak się okazuje, nie przestała kochać Ashleya, ale w jej życiu pojawił się także inny mężczyzna. Tajemniczy Rhett Buttler to przemytnik, awanturnik, a zarazem dżentelmen w każdym calu. Dzięki niemu Scarlet odkrywa smak prawdziwej miłości. Kiedy w grudniu 1939 roku w Atlancie odbyła się premiera "Przeminęło z wiatrem", burmistrz wezwał mieszkańców do przebrania się w stroje z epoki i rezygnacji z samochodów na rzecz pojazdów konnych. Wcześniej trwała ogólnonarodowa dyskusja na temat obsady. Rola Rhetta była zarezerwowana dla Clarka Gable'a, ówczesnego króla Hollywood. Do roli Scarlet kandydowały największe gwiazdy, z Bette Davis i Katharine Hepburn, rola ostatecznie przypadła ona Vivien Leigh - i to w chwili, gdy zdjęcia już się zaczęły. Nad scenariuszem pracowało dwunastu autorów, realizacją kierowało czterech reżyserów, ostatecznego montażu dokonał sam David O. Selznick - najsłynniejszy niezależny producent Hollywood, który jednak z braku funduszy na ukończenie filmu musiał zrzec się niezależności na rzecz swego teścia Louisa B. Mayera, szefa MGM. Film zdobył 14 nominacji do Oscara i aż 9 statuetek: za film roku, rolę Vivien Leigh, rolę Hattie McDaniel (pierwszy Oscar dla aktora afro-amerykańskiego), reżyserię, scenariusz, scenografię, montaż, zdjęcia i twórcze wykorzystanie taśmy barwnej. Brak Oscara dla Clarka Gable'a publiczność potraktowała jako nieporozumienie
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Victor Fleming (1883-1949) George Cukor Sam Wood
Aktorzy:Clark Gable (1901-1960) Vivien Leigh (1913-1969) Leslie Howard (1893-1943) Ernest Haller (1896-1970) Olivia De Havilland Vivien Leight Lieslie Howard
Kompozytorzy:Max Steiner (1888-1971) Heinz Roemheld
Zdjęcia:Ernest Haller (1896-1970) Ray Rennahan
Scenariusz:Sidney Coe Howard (1891-1939) Lyle Wheeler Ben Hecht John Van Druten Jo Swerling William Cameron Menzies
Produkcja:David O. Selznick (1902-1965) Selznick International Picture
Autor oryginału:Margaret Mitchell (1900-1949)
Adaptacja:Clark Gable (1901-1960) Vivien Leigh (1913-1969) Leslie Howard (1893-1943) Olivia De Havilland
Scenografia:Lyle Wheeler
Redakcja:Ernest Haller (1896-1970) Victor Fleming (1883-1949) Max Steiner (1888-1971) Walter Plunkett Grażyna Stachówna
Montaż:Nick Moore
Instytucja sprawcza:Metro-Goldwyn Mayer Pictures
oraz:Margaret Mitchell (1900-1949) Clark Gable (1901-1960) Vivien Leigh (1913-1969) Ernest Haller (1896-1970)
Wydawcy:Galapagos (2004-2018) Mediasat Poland (2006) Warner Bros. Poland (2001) Gazeta Wyborcza (1939) Warner Bros (1939) Agora
Serie wydawnicze:Gazeta Wyborcza Poleca 30 Filmów Wszech Czasów 30 Filmów Wszech Czasów - red. Krzysztof Loska Klasyka Romansu Legendy Kina
ISBN:978-83-60004-37-1 978-83-60004-40-1
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo historia książki literatura nagrania nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo