Imię róży

Inne tytuły:
The Name of the Rose
Reżyseria:
Jean-Jacques Annaud
Zdjęcia:
Tonino Delli Colli (1922-2005)
Kompozytor:
James Horner (1953-2015)
Scenariusz:
Andrew Birkin
Gérard Brach (1927-2006) ...
Autor oryginału:
Umberto Eco (1932-2016)
Producent:
Bernd Eichinger (1949-2011)
Wyd. w latach:
1986 - 2011
Wydane w seriach:
Gazeta Wyborcza Poleca
30 Filmów Wszech Czasów
ISBN:
978-83-60004-37-1, 978-83-60004-38-8
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...
5.0

W średniowiecznym klasztorze czai się morderca. Tylko Sean Connery może go powstrzymać. To robota Diabła. Tak twierdzą ci, którzy byli świadkami dziwnych morderstw w XIV- wiecznym opactwie. Inni odnajdują powiązania między zbrodniami a Księgą Objawienia. Ale brat Wilhelm z Baskerville jest odmiennego zdania. Postanawia znaleźć mordercę posługując się dowodami i rozumem - narzędziami herezji. Imię Róży to znakomita ekranizacja bestsellerowej powieści Umberto Eco, w której, wyróżniony nagrodą Brytyjskiej Akademii Filmowej, Sean Connery gra dociekliwego zakonnika Wilhelma. Christian Slater wciela się w rolę jego młodego pomocnika - Adso. Natomiast F. Murray Abraham gra inkwizytora będącego uosobieniem zła i arogancji. Ten mroczny thriller, który został nakręcony w autentycznym opactwie z XII wieku, wyreżyserował Jean-Jacques Annaud.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The Name of the Rose Name der Rose
Reżyseria:Jean-Jacques Annaud
Aktorzy:Sean Connery (1930-2020) F. Murray Abraham Christian Slater Feodor Jr Chaliapin (1905-1992) William Hickey (1927-1997) Michael Lonsdale Helmut Qualtinger
Zdjęcia:Tonino Delli Colli (1922-2005)
Kompozytor:James Horner (1953-2015)
Scenariusz:Andrew Birkin Gérard Brach (1927-2006) Jean-Jacques Annaud Umberto Eco (1932-2016) Howard Franklin Alain Godard Francesca Lo Schiavo
Autor oryginału:Umberto Eco (1932-2016)
Producent:Bernd Eichinger (1949-2011)
Adaptacja:Sean Connery (1930-2020) F. Murray Abraham Christian Slater Elya Baskin
Redakcja:Jean-Jacques Annaud James Horner (1953-2015) Tonino Delli Colli (1922-2005) Gabriella Pescucci Alicja Helman (1935-2021) Paweł T. Felis
Instytucja sprawcza:Bernd Eichinger (1949-2011)
Wydawcy:Galapagos (2011) Galapagos dystr (2010) Mediasat Poland (2006) Warner Bros. Poland (2004) Warner Bros (1986-2004) Agora
Serie wydawnicze:Gazeta Wyborcza Poleca 30 Filmów Wszech Czasów
ISBN:978-83-60004-37-1 978-83-60004-38-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo