Baśnie japońskie

Tytuł oryginalny:
Japanese fairy-tales
Autor:
Yei Theodora Ozaki (1871-1932)
Tłumacz:
Adrianna Wosińska
Lektor:
Jacek Dragun
Ilustracje:
Krzysztof Wosiński ...
Wyd. w latach:
2016 - 2025
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
druk
książki
MP3
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Zbiór 22 najpopularniejszych japońskich baśni i legend, takich jak „Momotarō – chłopiec zrodzony z brzoskwini”, „Zbieracz bambusa i księżycowe dziecię”, „Przygody Kintarō, »Złotego chłopca«” czy „Demon z bramy Rashōmon”. Są to opowieści, które zna w Japonii każde dziecko, ale ich lektura okaże się pouczająca także dla dorosłych.Dla osób zainteresowanych kulturą Japonii, w której opowieści te są głęboko zakorzenione, a aluzje do nich znaleźć można w rozmaitych współczesnych mediach, znajomość tego kanonu japońskich podań jest po prostu nieodzowna.Spis baśni:Zbieracz bambusa i księżycowe dziecię; Momotarō – chłopiec zrodzony z brzoskwini; Urashima Tarō; Przygody Kintarō, „Złotego chłopca”; Zdolny myśliwy i zręczny rybak; Biały zając z Inaby i krokodyle; Przygody księcia Yamato Take; Opowieść o księżniczce Hase; Tawara Tōda, „Mój pan od worka ryżu”; Demon z bramy Rashōmon; Demon z Adachigahary; Jak pewien staruszek pozbył się narośli; Baśń o człowieku, który nie chciał umrzeć; Baśń o staruszku, który ożywiał uschnięte drzewa; Wróbelek z odciętym języczkiem; Rolnik i jenot; Roztropna małpa i dzik; Małpa i meduza; Zemsta kraba; Pięciobarwne kamienie i chińska cesarzowa Jōka; Shinansha, czyli powóz wskazujący południe; Zwierciadło z Matsuyamy.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Yei Theodora Ozaki (1871-1932)
Tłumacz:Adrianna Wosińska
Lektor:Jacek Dragun
Ilustracje:Krzysztof Wosiński Zuzanna Smolińska
Wydawcy:Wydawnictwo Kirin (2016-2025) Heraclon International (2024) Legimi (2024) Wydawnictwo Kirin Adrianna Wosińska Storybox.pl Heraclon International. Storybox.pl
ISBN:9788383830018 978-83-62495-41-2 978-83-62945-41-2 978-83-8383-000-1 978-83-8383-002-5 978-83-8383-012-4 978-83-62945-41-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo