Jak zostałam wiedźmą:

opowieść autobiograficzna dla dorosłych i dzieci

Autor:
Dorota Masłowska
Wyd. w latach:
2014 - 2016
ISBN:
978-83-08-05362-1, 978-83-08-05630-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
Więcej informacji...
3.8 (4 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Opowieść o matce wystawionej na próbę macierzyństwa oraz dziewczynce zbyt dobrej, by poddała się złu to przykład współczesnej książki dla dzieci. Oniryczna i uliczna historia rozgrywa się na kilku poziomach. Jak zostałam wiedźmą Doroty Masłowskiej to rymowana opowieść o dobru i złu. Autorka przełomowej Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną tym razem pisze o wojnie, jaką toczymy ze złem, światem i sobą samym. Opowiada się po stronie idealnego, chociaż nie ma złudzeń, że każdy - nawet bardzo grzeczna dziewczynka - musi w końcu chociażby dotknąć Zła. • [Link] • US
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:opowieść autobiograficzna dla dorosłych i dzieci
Autor:Dorota Masłowska
Ilustracje:Marianna Sztyma
Wydawcy:Legimi (2016) Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2014-2016) NASBI (2014) IBUK Libra (2014) ebookpoint BIBLIO (2014)
ISBN:978-83-08-05362-1 978-83-08-05630-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo