Geny i edukacja

Autorzy:
Kathryn Asbury
Robert Plomin
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2015)
ISBN:
978-83-01-18262-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. Alfonsa Parczewskiego w Kaliszu - Katalog księgozbioru
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Autorzy swe badania oparli na genach i genetyce warunkujących proces uczenia się, zapamiętywania i zdolności edukacyjnych każdego z nas. Zastanawiają się, czy geniusz, łatwość przyswajania przedmiotów ścisłych bądź humanistycznych przechodzi w genach? W jaki sposób geny wpływają na nasz proces uczenia się? W pracy umieszczono również badania nad parą bliźniąt. • Treść Genów i edukacji daje nam do zrozumienia, że lepsze efekty i rezultaty uczniowie osiągaliby, gdyby system edukacji odpowiadał predyspozycjom genetycznym każdego z nich. Autorzy proponują, by szkoły rozwijały zdolności uczniów, szły torem ich indywidualnych uzdolnień. • Na bliższą uwagę zasługują Rozdział IV („…i liczenie”) oraz VI poświęcone predyspozycjom matematycznym i przyrodniczym. W rozdziale V możemy zapoznać się z treściami dotyczącymi dziedziczenia sprawności fizycznej, w kolejnych zaś - na temat pewności siebie, motywacji, ciekawych pomysłów rozszerzania specjalnych potrzeb edukacyjnych by płynnie przejść do przełomowych koncepcji genetyki i uczenia się (Rozdz. XI). Część II niniejszej publikacji dotyczy praktyki oraz pomysłów dla polityki edukacyjnej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo