Underground

Kompozytor:
Goran Bregovič
Reżyseria:
Emir Kusturica
Scenariusz:
Dušan Kovačević ...
Zdjęcia:
Vilko Filač (1950-2008)
Tłumacz:
Magdalena Balcerek
Lektor:
Tomasz Orlicz
Wydawcy:
EMI Music Poland (2008)
Best Film (1995-2004)
Gazeta Wyborcza (1995)
Agora
Wydane w seriach:
Kolekcja Filmów z Wielką Historią w Tle
Kolekcja Gazety Wyborczej
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
4.0

Próba zbilansowania historii Jugosławii od czasów II wojny światowej po rok 1991, kiedy wybuchają walki w Słowenii i komunistyczna Jugosławia przestaje istnieć. Niezwykłe dzieje małej społeczności, która chroni się przed niebezpieczeństwami wojny w podziemiach i produkuje tam broń dla partyzantów. Marko, który jest łącznikiem pomiędzy dwoma światami, świetnie się czuje w tej roli. Do tego stopnia, że kiedy wojna się kończy nie informuje o tym mieszkańców podziemia. Dopiero po pięćdziesięciu latach udaje im się wyjść na wolność, gdzie, jak się okazuje, wojna trwa nadal. Źródło: filmweb.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Kompozytor:Goran Bregovič
Reżyseria:Emir Kusturica
Aktorzy:Miki Manojlovic Mirjana Jokovic Lazar Ristovski Tomasz Orlicz Slavko Štimac Goran Bregovič Ernst Stötzner
Scenariusz:Dušan Kovačević Emir Kusturica
Zdjęcia:Vilko Filač (1950-2008)
Tłumacz:Magdalena Balcerek
Lektor:Tomasz Orlicz
Instytucja sprawcza:TF1
oraz:Vilko Filač (1950-2008)
Wydawcy:EMI Music Poland (2008) Best Film (1995-2004) Gazeta Wyborcza (1995) Agora
Serie wydawnicze:Kolekcja Filmów z Wielką Historią w Tle Kolekcja Gazety Wyborczej
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo ikonografia nagrania nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo