Nasza paczka i niepodległość:

o sześciu polskich świętach

Autor:
Zofia Stanecka
Ilustracje:
Daniel de Latour
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2020)
Harperkids (2020)
Wydawnictwo Egmont Polska (2014)
Muzeum Józefa Piłsudskiego (2014)
ISBN:
978-83-276-6125-8, 978-83-281-0356-6
978-83-281-0356-66
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Autorka, w sposób dopasowany do możliwości percepcyjnych małego dziecka, przekazuje informację o sześciu polskich świętach państwowych - Konstytucji 3 Maja, Dniu Flagi, Święcie Pracy, Niepodległości, Wojska Polskiego oraz ustanowionym w 2013 roku Dniu Wolności i Praw Obywatelskich. Każdy z sześciu rozdziałów składa się z wciągającej i zabawnej historyjki z udziałem tych samych bohaterów oraz z bogato ilustrowanej części historycznej. Świętujemy wtedy, gdy razem obchodzimy jakąś uroczystość. Z bliskimi lub przyjaciółmi, w szkole, w kraju… albo całą naszą Paczką! Kiedy ja i kapral Szczerbacki wspólnie świętowaliśmy, każdy chciał w tym uczestniczyć. Takie to było wspaniałe! Sześć opowiadań o polskich świętach narodowych i państwowych. Przystępnie podane informacje historyczne i znakomite ilustracje. Dużo humoru i zabawni bohaterowie. Dlaczego świętujemy: 11 listopada, 1 maja, 2 maja, 3 maja, 4 czerwca, 15 sierpnia? Dowiedz się więcej o historii Polski! /Nota wydawnicza/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyjątkowa książka, na którą składa się sześć wesołych opowiastek o polskich świętach narodowych, wzbogaconych przystępnymi informacjami historycznymi. Znakomite ilustracje, dużo humoru i ujmujące postacie bohaterów. Każdy z sześciu rozdziałów składa się z wciągającej i zabawnej historyjki z udziałem tych samych bohaterów oraz z bogato ilustrowanej części historycznej. W sposób odpowiedni dla młodych czytelników (6-9 lat) książka wyjaśnia, dlaczego świętujemy w Polsce daty takie jak 3 maja, 11 listopada, 1 maja, 15 sierpnia, 4 czerwca i 2 maja. Zachęca do radosnego obchodzenia tych świąt i poszerzania wiedzy o własnym kraju. • US • [Link]
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo