Niedojrzałość neuromotoryczna dzieci i dorosłych:

Testy Przesiewowe INPP dla lekarzy i pracowników służby zdrowia

Tytuł oryginalny:
Neuromotor immaturity in children and adults
the INPP screening test for clinicians and health practitioners,
Autor:
Sally Goddard
Tłumacz:
Tomasz Śliwowski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2015-2020)
ISBN:
978-83-01-18149-9
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana

W pierwszych miesiącach życia u dziecka występują tzw. odruchy pierwotne. Odruchy te z czasem zostają zastąpione przez reakcje posturalne. Jeśli odruchy nie zostaną wyhamowane, mówimy o niedojrzałości neuromotorycznej, która wpływa na funkcjonowanie człowieka nie tylko w dzieciństwie, ale także w okresie dorosłości - jej symptomami mogą być trudności szkolne, agorafobia czy trudności z orientacją w przestrzeni.Książka Sally Goddard Blythe zawiera serię testów pozwalających zdiagnozować niedojrzałość neuromotoryczną nie tylko u dzieci, ale także u osób dorosłych. Przeznaczona jest dla psychologów, fizjoterapeutów i nauczycieli.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo