Grimpow:

sekret ośmiu mędrców

Tytuł oryginalny:
Grimpow
el camino invisible
Autor:
Rafael Ábalos
Tłumacz:
Maria Mróz
Wydawca:
Philip Wilson Warsaw (2006)
ISBN:
978-83-7236-201-8, 978-83-7236-234-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
5.0

Akcja tej urzekającej, niezwykłej powieści rozgrywa się w XIV wieku. Spotykamy tu zagadki tajnych stowarzyszeń, kamień filozoficzny, legendy templariuszy, świętego Graala, rycerzy, uczonych, alchemików, zakonników, karczmarzy i rozbójników. Grimpow to kilkunastoletni wyrostek, który w towarzystwie Durliba, starego łotrzyka i złodzieja, jednocześnie mentora i opiekuna, szuka swego miejsca w życiu. Pewnego mroźnego dnia podczas polowania na króliki, potyka się o ciało rycerza zagrzebane w śniegu. Przerażony ponurym znaleziskiem Grimpow wkrótce odkrywa, że zmarły rycerz był posłańcem niosącym tajemniczy list i dziwny kamień, który wkrótce ujawni swe niezwykłe właściwości. Ten dzień okaże się przełomowym w życiu chłopca, początkiem ważnej i niebezpiecznej misji, której celem jest odkrycie pilnie strzeżonego i jeszcze bardziej pożądanego przez króla Francji i papieża sekretu. Trudno dostępne, położone w górach, opactwo z bogatą biblioteką pełną starych i zabronionych dzieł, sekretne przejścia, zamki-twierdze, przerażające lochy, śmiertelne pułapki, z których uratować może jedynie wiedza i refleks, wielkie świątynie - wszystko to, co staje się udziałem Grimpowa i jego przyjaciół, potęguje nastrój średniowiecznej grozy i tajemniczości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wciągająca akcja, niezbyt pozwalająca przewidzieć, co będzie na kolejnej karcie. Zakończenie otwarte....
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo