Superwakacje z szaloną babcią

Autor:
Elin Lindell
Tłumacz:
Olga Orzeł-Wargskog
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owieczka (2012)
ISBN:
978-83-63010-21-8
Autotagi:
druk
opowiadania
powieści
4.7 (3 głosy)

Wakacje pełne przygód. Superwakacje z szaloną babcią to przezabawna i pełna niespodzianek książka do czytania zarówno z rodzicami, jak i samodzielnie. Iris niespecjalnie cieszy się na nadchodzące wakacje. Ma je spędzić razem z babcią, która jest bardzo smutna po śmierci dziadka. Iris wolałaby wyjechać gdzieś nad morze tak jak jej przyjaciółka, ale tata twierdzi, że powinna pojechać do babci. Jedzie więc, ale bez przekonania. To, co się im przydarzy jest tak niezwykłe, że nawet w najśmielszych marzeniach nie mogłaby sobie tego wyobrazić. Podczas tych jednych wakacji przeżyje tyle przygód, ile większość ludzi przez całe swoje życie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo