Uczeń czarnoksiężnika

Autor:
Aleksandra Chmielewska
Wydawcy:
Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne (2014)
Legimi (2014)
Prodruk Oficyna Poligraficzno-Wydawnicza (2011)
Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne W. Gustowski K. Szymoński
ISBN:
978-83-62446-12-4, 978-83-7942-319-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Gran Teatre del Liceu to jeden z największych teatrów operowych na świecie. W trakcie sylwestrowego seansu „Nowy Rok z Rossinim” jego scena staje w płomieniach, a w pożarze giną dyrygent i wiolonczelista. Czy to wypadek, czy może ktoś jest odpowiedzialny za tak tragiczny koniec jednego z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń muzycznych w roku? Tę zagadkę postanawia rozwikłać dawny uczeń jednego ze zmarłych tragicznie muzyków, któremu wiele lat temu wiolonczelista złożył pewną nietypową obietnicę…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Gran Teatre del Liceu to jeden z największych teatrów operowych na świecie. W trakcie sylwestrowego seansu "Nowy Rok z Rossinim" jego scena staje w płomieniach, a w pożarze giną dyrygent i wiolonczelistka. Czy to wypadek, czy może ktoś jest odpowiedzialny za tak tragiczny koniec jednego z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń muzycznych w roku? Tę zagadkę postanawia rozwikłać dawny uczeń jednego ze zmarłych tragicznie muzyków, któremu wiele lat temu wiolonczelista złożył pewną nietypową obietnicę. • Aleksandra Chmielewska urodziła się 1 września 1993 roku w Warszawie. Byłą laureatką licznych nagród muzycznych, m.in. III nagrody w XXIV Olimpiadzie Artystycznej (sekcja muzyki), I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim organizowanym w ramach Nordhessische Kindermusiktage(2011), III nagrody w Międ­zyuc­zeln­iany­m Konkursie Kompozytorskim „Akordeon w muzyce XX wieku” (2014); otrzymała też honorowe wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Fide et Amore”(2014). Jak na razie ma tylko jedną powieść. • Język utworu jest lekki, sprawiający dużą przyjemność czytania. Książka składa się z szesnastu rozdziałów plus epilog. Tą pozycję czyta się szybko, a jak już się zacznie to nie można skończyć, bo nie chce się rozstawać z bohaterami i Barceloną. • Smutne, że głupiec nigdy nie przyzna się do swojej głupoty, bo jest zbyt głupi, by ją dostrzec. • Okładka jest na pewno intrygująca i oryginalna. Ciemne barwy tworzą wspaniałe zjawisko z jaśniejszym kolorem wiolonczeli. W tle widzimy Świątynię Sagrada Familia. • Feliks to główny bohater i prawdopodobnie człowiek przedstawiony na okładce. To on stara się odkryć tajemnicę śmierci swojego nauczyciela i, staje się Uczniem Czarnoksiężnika. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z jakąkolwiek magią. • Tą powieść przygodową czytało mi się świetnie i, czekam na kolejne książki tejże autorki. Mam nadzieję, że będą one tak samo dobre (a może i lepsze) jak ta. Polecam ją wszystkim, gdyż czasem warto za trzydzieści złoty przenieść się do pięknej Barcelony i zamienić się w detektywa.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo