Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły

Autorzy:
Adele Faber
Elaine Mazlish
Redakcja:
Mariola Więznowska
Wydawca:
Media Rodzina (2001)
ISBN:
83-7278-023-4
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka poznana w czasie studiów pedagogicznych. Jest rewelacyjna! Świetne przykłady przedstawione za pomocą komiksów. Bardzo szybko się czyta. Po lekturze zdajesz sobie sprawę, że to co dla nas, dorosłych, jest czasem oczywiste - dzieci odbierają zupełnie inaczej. Warto poznać punkt widzenia dziecka oraz to co czuje, a przede wszystkim wiedzieć jak w danej sytuacji się zachować - ta książka idealnie to prezentuje. Do tej pory, po kilku latach, doskonale pamiętam jeden z przykładów - gdy dziecko traci swojego czworonoga to nie pocieszamy go słowami, że kupi się nowego pieska... Co zatem należy zrobić? Odpowiedź znajdziecie w tej książce. Zdecydowanie polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo