Wielki skok

Tytuł oryginalny:
Heist
Autor:
Daniel Silva
Tłumacz:
Agnieszka Andrzejewska
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2015-2016)
Muza SA
ISBN:
978-83-287-0079-6, 978-83-287-0441-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.5 (2 głosy)

Legendarny szpieg i konserwator dzieł sztuki przeprowadza w Wenecji renowację nastawy ołtarzowej pędzla Veronesego. Niespodziewanie otrzymuje pilne wezwanie od włoskiej policji. Okazuje się ,ze jego przyjaciel znalazł się poważnych tarapatach - policja znalazła go na miejscu mrożącej krew w żyłach zbrodni i zatrzymała jako podejrzanego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Co otrzymamy gdy w jednej książce połączymy izraelskiego szpiega, córę Hamy, syryjski rząd, handlarza kradzionych dzieł sztuki i zaginiony obraz Caravaggia? Niesamowitą, wciągającą powieści sensacyjną, która zaciekawia już na wstępie i nie zwalnia tempa aż do ostatniej strony. • Kiedy izraelski szpieg i konserwator dzieł sztuki w jednym- Gabriel Allon przeprowadza w Wenecji renowację jednego z dzieł Veronesego, dostaje niespodziewane wezwanie od włoskiej policji. Aby wydostać z tarapatów swojego przyjaciela, musi znaleźć mordercę handlarza dzieł sztuki, jednak sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana niż można się było początkowo spodziewać, a Gabriel wyrusza na poszukiwania zaginionego obrazu Caravaggia- „Bożego Narodzenia”. Niebawem wychodzi na jaw, że w całą akcję zamieszane są władze Syrii. W pogoni za prawdą nasz szpieg ruszy w podróż po niemal całej Europie, nawiąże współpracę z zagranicznymi wywiadami, złodziejami, fałszerzem i pracownicą banku. Czy jego misja zakończy się sukcesem? Co stało się z obrazem Caravaggia? I jaką rolę w całej sprawie pełni pewien austriacki bank? O tym musicie przekonać się sami. • „Wielki skok” to czternasty tom serii z Gabrielem Allonem i pierwszy, który przeczytałam. Gdy książka wpadła w moje ręce, nie wiedziałam, o pozostałych częściach, jednak wcale nie przeszkadzało mi to w lekturze. Wszystkie wątki są dokładnie wyjaśnione, więc czytając o wydarzeniach z przeszłości bohatera nie ma problemów z interpretacją wydarzeń. • Styl autora jest bardzo dobry, widać w nim doświadczenie pisarza. Silva może pochwalić się niezwykle lekkim piórem, dzięki czemu, nawet dość skomplikowane zagadnienia dotyczące konserwacji obrazów, czy też struktur szpiegowskich nie sprawiają najmniejszego problemu. • Akcja powieści toczy się w zawrotnym tempie. W jednym momencie jesteśmy świadkami kradzieży „Słoneczników” Van Gogha, by po chwili udać się do Tel Awiwu na Bulwar Króla Saula. Brawurowa misja, którą wymyślił autor sprawia, że nie jesteśmy w stanie oderwać się od książki. • Duży plus należy się Silvie również za kreację bohaterów: są charakterystyczni i intrygujący. • • Cała kompozycja jest bardzo spójna i przemyślana. Nie ma tu przypadkowych, nic nie wnoszących do akcji wątków. I na prawdę, choćbym bardzo chciała się przeczepić to nie ma do czego. • „Wielki skok” to niebanalna powieść sensacyjna, trzymająca w napięciu do ostatnich stron. Wciąga czytelnika w wir wydarzeń, zabiera w niesamowitą podróż po zakątkach Starego Kontynentu i pozwala towarzyszyć słynnemu szpiegowi podczas kolejnej brawurowej misji. •
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo