Sebastian

Autor:
Anne Bishop
Tłumacz:
Monika Wyrwas-Wiśniewska
Wydawca:
Wydawnictwo Initium (2012)
Wydane w seriach:
Efemera
ISBN:
978-83-62577-15-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Nowym Targu - Katalog księgozbioru
4.5 (4 głosy)

Dawno, dawno temu Efemera, zagrożona przez Zjadacza Świata, została rozbita na wiele tajemniczych i magicznych krain. Nazwano je krajobrazami. Między nimi rozciągają się mosty, które przenoszą podróżnych w miejsca, do których przynależą, zamiast tam, gdzie sami chcą się udać. Zjadacz Świata został uwięziony i zapomniano o nim, a stabilność krajobrazów Efemery utrzymuje magia Krajobrazczyń. W jednej z krain, gdzie żyją demony i panuje wieczna noc, swym mrocznym uciechom oddaje się półkrwi inkub − Sebastian. W snach wzywa go kobieta, która pragnie jedynie być bezpieczna i kochana. Sebastian pożąda jej, ale jednocześnie jest świadomy tego, że może ją zniszczyć. Tymczasem w cichych ogrodach szkoły Krajobrazczyń budzi się zło − Zjadacz Świata wydostaje się ze swojego więzienia. Jego pierwszą ofiarą może paść krajobraz Sebastiana. Ta uwodzicielska, erotyczna i niezwykle romantyczna opowieść przeznaczona jest dla tych, którzy wiedzą, po której stronie serca – jasnej czy mrocznej – kryją się ich namiętności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Sebastian” to pierwsza część serii „Efemery” Anne Bishop. Autorka tworzy świat podzielony na niezliczoną ilość kawałków, zwanych Krajobrazami stworzonych przez Krajobrazczynie. Jedną z najp­otęż­niej­szyc­h krajobrazczyń jest Belladonna, która nie tylko potrafi tworzyć nowe krajobrazy ale także łączyć te które mają podobny rezonans. Jednym z jej tworów jest Gniazdo Rozpusty. Krajobraz mroczny, zamieszkany przez demony, mieszańców, wygnańców i łotrów. Jednym z mieszkańców Mrocznego Gniazda jest Sebastian. Półkrwi inkub, który wkrada się w sny kobiet i żywi się ich seksualnymi emocjami. Pewnego dni Sebastian poznaje Lynneę, nieśmiałą, zastraszaną dziewczynę. W tym samym czasie ze Szkoły Krajobrazczyń po latach niewoli ucieka Zjadacz Świata. Stworzenie, które żywi się mrocznymi uczuciami takimi jak strach, ból, nienawiść. Chce zniszczyć Efemerę a jedyną osobą , która może zniszczyć jego jest właśnie Belladonna. Jestem niemal pewna, że kto zacznie tę serie sięgnie po kolejną jej część. aw
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo