Dlaczego dorośli mają dziwne zęby?

Autor:
Anna Manna Poznańska
Wydawca:
Wydawnictwo Kasza Manna (2015-2019)
ISBN:
978-83-941798-0-9, 978-83-941798-2-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
komiksy i książki obrazkowe
książki
literatura stosowana
opowiadania
5.0 (2 głosy)

Możecie pobrać z dentystycznej poczekalni tysiące edukacyjnych kolorowanek dla dzieci, możecie zainstalować aplikację na smartfona, puścić bajkę z DVD, ale uwierzcie - żadna z nich nie powie maluchowi tyle, o zdrowiu zębów, co bohaterka tej książki. Dociekliwa Lukrecja i jej „zazębiste” przygody zobrazowane zostały kreską, której (na szczęście!) daleko do estetyki Disneya. Te rysunki intrygują, zaskakują i pobudzają ciekawość - nie tylko dziecięcą! W stomatologicznym śledztwie Lukrecji nie ma tematów tabu, udawania, że szczerbata sklepowa pięknie się uśmiecha, a wujkowi ładnie pachnie z buzi. Jest siła dziecięcego mówienia prosto z mostu i jasnych, wyczerpujących odpowiedzi na pytania. Szczególnie te krępujące większość dorosłych, także dentystów, którzy na studiach w Akademii Medycznej nauczyli się wielu mądrych słów, ale zapomnieli tych, które docierają do dzieci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Temat czystych zębów zawsze na czasie. Świetne ilustracje i ciekawie opisany problem nieświeżego oddechu wujka kolegi i dziurawych zębów pani sklepowej. • Wydanie drugie zdecydowanie lepsze (w pierwszym brakowało logicznej ciągłości między kolejnymi stronami) historia opowiedziana w książce jest pełna. Polecam też dorosłym 🙂
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo