Dzieciaki z ulicy Tulipanowej, czyli prawa małych i dużych

Autor:
Joanna Krzyżanek
Ilustracje:
Marcin Ciseł
Zenon Wiewiurka
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2008-2015)
Wydane w seriach:
"Jedność" dla Dzieci
ISBN:
978-83-7442-705-0, 978-83-7971-285-4
83-7442-705-0, 978-83-7442-7-5-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Zastanawiasz się, czy książka, którą trzymasz w dłoniach, jest dla Ciebie? Odpowiedź jest prosta jak patyk do waty cukrowej. Oczywiście, że tak! Każdy mały l duży człowiek powinien bowiem znać swoje prawa. Czy ktoś może zabronić dziecku pisać pamiętnik? Czy może zakazać gry w piłkę, biegania po parku, przyjaźni czy śpiewania? Na wszystkie postawione pytania jest tylko jedna odpowiedź - nie. Każde dziecko, tak jak dorosły, ma swoje prawa. Doskonale wiedzą o tym Dzieciaki z ulicy Tulipanowej. Bohaterowie książki, w trakcie codziennych przygód, odkrywają swoje prawa i ich znaczenie. Uczą się, że każdy z nich może wyrażać własne zdanie, chodzić do teatru i kina, uczyć się, a nawet marzyć o wyprawie na wyspę Turapulra. Dowiadują się również, że tak samo oni powinni szanować prawa innych. Zapraszam do lektury! [Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Antosia_Marszalkowska
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo