Figle i psoty Kaktusa i Skloty

Autor:
Agnieszka Gadzińska
Ilustracje:
Artur Nowicki
zbigniew Dobosz
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2014-2016)
ISBN:
978-83-7915-044-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza

To druga część przygód Skloty i jej przyjaciół. Rezolutna, 6-letnia dziewczynka ma dobre serce, głowę pełną pomysłów i energię, o jakiej dorośli mogą tylko pomarzyć. Tym razem postanawia własnoręcznie zrobić dla swojej młodszej siostry perukę, urządza huczne obchody Dnia Matki-Ziemi i przygotowuje się na koniec świata. Nieodłącznym towarzyszem jej arcyzabawnych przygód jest kot Kaktus, który, oprócz zdolności mówienia, posiada łysy ogon i mocno wybujałe ego. Dużym walorem książki są zawarte w opowiadaniach gagi sytuacyjne i pełne komizmu gry językowe. Z ośmiu opowiadań mali czytelnicy dowiedzą się m.in. czym jest kryzys wieku średniego, na czym polega koniec świata i do czego (nie) służy błotna maseczka. Dorośli zaś przekonają się, że dzieciom należy wszystko bardzo dokładnie tłumaczyć, bo wnioski, które wyciągają, często wiodą wprost do katastrofy...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo