Gastrofaza:

przygody w układzie pokarmowym

Tytuł oryginalny:
Gulp
Adventures on the alimentary canal,
Autor:
Mary Roach
Tłumacz:
Rafał Śmietana
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2014)
Wydane w seriach:
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-2523-7
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Bełchatowie - Katalog księgozbioru
2.3 (3 głosy)

Mary Roach postanowiła to sprawdzić. Przepytała naukowców i lekarzy, za pomocą maleńkiego cyfrowego aparatu podejrzała życie stu trylionów lokatorów naszych wnętrzności i dokładnie przestudiowała bristolską skalę uformowania stolca. Nawet przeszczep bakterii kałowych nie zdołał jej obrzydzić!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Liczyłam na fachowe informacje a wszystko podane na zasadzie ciekawostek z pierwszych stron plotkarskich gazet.
  • Trudno mi jednoznacznie ocenić tę książkę. Z jednej strony sporo w niej interesujących informacji, faktów, cytowane są badania. Z drugiej strony drażni mnie sposób narracji: próba (niejako na siłę) nawiązania kontaktu w czytelnikiem, luźny, mało formalny sposób opowiadania. Czasem mam wrażenie, że książka napisana jest przez nastolatkę, dla nastolatków; taka amerykańska w sposobie bycia. Może to po prostu pozycja skierowana do czytelnika młodszego; zadomowionego na twitterze, facebooku i innych mediach społ­eczn­ości­owyc­h? ;)
  • W fascynującą podróż ludzkim przewodem pokarmowym zabierze nas Mary Roach, znana już niektórym czytelnikom m.in. z książek „Bzyk” i „Sztywniak”. W swym najnowszym opracowaniu - „Gastrofaza : przygody w układzie pokarmowym”, z lekkością i humorem, podążą tropem spożywanego przez ludzi (i nie tylko) pokarmu. Odpowiada na wiele mniej lub bardziej dziwnych pytań i sięga tam, gdzie przeważnie dociera tylko specjalistyczny sprzęt medyczny. Czy wiecie, co to jest umami? A czy długie żucie pokarmów może mieć wpływ na ekonomię? Do czego wykorzystują ślinę konserwatorzy sztuki? Co w więziennym slangu nazywane jest „portfelem” i co jest w stanie pomieścić nasz żołądek? Co naprawdę mogło być przyczyną śmierci Elvisa? Jeśli chcecie poznać odpowiedzi, koniecznie sięgnijcie po „Gastrofazę”. Pomimo, że to książka naukowa, czyta się ją, jak najlepszą powieść! Emocje gwarantowane, chociaż, co wrażliwsi, powinni wziąć pod uwagę ostrzeżenie z okładki – Nie czytać przy jedzeniu! am
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo