Przyjaciółki

Tytuł oryginalny:
Ice cream girls
Autor:
Dorothy Koomson
Tłumacz:
Zofia Uhrynowska-Hanasz
oraz:
Zofia Uhrynowska-Hanasz
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz (2014)
Legimi (2014)
ISBN:
978-83-7885-683-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
4.7 (3 głosy)

Anglia, Marcus Halnsley, rozwiedziony trzydziestoparoletni nauczyciel, upatruje sobie atrakcyjną piętnastoletnią uczennicę i - pod pozorem pomocy w nauce - bez trudu ją uwodzi. Serena uzależnia się od dwukrotnie starszego kochanka, stając się powolnym narzędziem w jego rękach. Ich związek, obarczony piętnem zakazanego owocu, utrzymywany jest przez oboje w tajemnicy. Wkrótce mężczyzna zaczyna ujawniać swe prawdziwe oblicze brutala i gwałciciela, domagając się ślepego posłuszeństwa, eskalując przemoc. Jej kulminacja następuje, gdy Marcus wprowadza do relacji "tę trzecią", równie naiwną co Serena nastolatkę, Poppy. Między terroryzowanymi, nieustannie gwałconymi dziewczynami powstaje rodzaj chorej więzi. Nienawidząc się, jednocześnie okazują sobie wsparcie i lojalność w momentach ekstremalnych. W końcu musi dojść do tragedii: Marcus ginie od ciosu zadanego nożem. Choć Serena i Poppy zgodnie twierdzą, iż padł ofiarą wypadku, nikt nie daje wiary ich wyjaśnieniom. Dowody morderstwa są niepodważalne. Nagłośniony przez media proces kończy się uniewinnieniem Sereny i skazaniem Poppy na wieloletnie więzienie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Genialna książka. Jestem zakochana w każdej książce tej autorki. • Polecam wszystkie!
  • Książka ciekawa, trochę ciężka. Fabuła łączy lata 80-te i współczesne. Dwie kobiety zakochane w tym samym nauczycielu, który tak je sobie podporządkował, że dziewczyny zgadzały się dla niego na wszystko. Opisywane są sytuacje z dwóch punktów widzenia; jednej i drugiej przyjaciółki. Trochę zastanawiający jest fakt, że tak można podporządkować sobie psychikę drugiej osoby, żeby ta po pierwsze mogła funkcjonować normalnie poza zasięgiem oprawcy, a po drugie tak ulegle zgadzała się na wszystko; na ból, cierpienie, wykorzystywanie seksualne....
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo