Statystyka dla psychologów i pedagogów

Tytuł oryginalny:
Statistical reasoning in psychology and education
Autorzy:
Bruce M. King
Edward W. Minium (1917-2004)
Redakcja:
Edward W. Minium (1917-2004)
Jerzy Brzeziński ...
Tłumacz:
Marzenna Zakrzewska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2009-2020)
ISBN:
978-83-01-15907-8, 978-83-01-21025-0
9788301159078, 978-83-01-18907-8
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
podręczniki
psychologia
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Książka dla studentów, którzy chcą się uczyć i dla wykładowców, którzy uczyć lubią. Przygotowana z myślą nie tylko o psychologii i pedagogice, ale też socjologii, psychiatrii społecznej, naukach o zarządzaniu. Metody opisu i wnioskowania statystycznego przedstawiane są od podstaw, w przystępny sposób, tak aby do ich przyswojenia wystarczyła elementarna znajomość matematyki. Podręcznik zawiera liczne ułatwienia dydaktyczne - pytania typu: co powinieneś umieć po przeczytaniu tego rozdziału?, marginalia z definicjami pojęć, bloki rozszerzające dla zaawansowanych, podsumowania, słowa kluczowe na końcu rozdziałów oraz bogaty zestaw zadań i problemów do samodzielnego rozwiązania ilustrujących istotę przedstawionych metod oraz pokazujących możliwości interpretacji otrzymanych wyników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Bruce M. King Edward W. Minium (1917-2004)
Redakcja:Edward W. Minium (1917-2004) Jerzy Brzeziński Marzenna Zakrzewska
Tłumacz:Marzenna Zakrzewska
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2009-2020)
ISBN:978-83-01-15907-8 978-83-01-21025-0 9788301159078 978-83-01-18907-8
Autotagi:druk elementy biograficzne książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo