Czy hipopotamy potrafią pływać?

Tytuł oryginalny:
Mess of iguanas, a whoop of gorillas
Autor:
Alon Shulman
Ilustracje:
Andy Watt
Tłumacz:
Robert Sudół
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2013)
Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz (2013)
ISBN:
978-83-7659-724-9
Autotagi:
druk
książki

Czy wiesz, że mrówki śpią zaledwie kilka minut dziennie? Że kukułki podkładają swoje jaja do gniazd innych ptaków? Że sokoły w losie osiągają 280 km na godzinę? Że hipopotamy nie potrafią pływać? Że hieny się śmieją? Że szczygły ozdabiają swoje gniazda pachnącymi kwiatami? Że młode antylopy gnu są są w stanie biegać po trzech minutach od urodzenia? O tym wszystkim dowiesz się z niezwykłej książki Alona Shulmana, przeznaczonej dla miłośników w każdym wieku i w efektywny sposób łączącej zabawę z edukacją.Czy hipopotamy potrafią pływać? to kompendium zadziwiających faktów o prawie 200 stworzeniach - od mrówek, jeży i pingwinów do zebr, tygrysów i małp. Podanym informacjom, dotyczącym wyglądu, trybu życia, ewolucji i zachowania przedstawicieli fauny pod każdą długością i szerokością geograficzną, towarzyszą piękne czarno-białe ilustracje. Autor uświadamia nam, jak przebogaty, różnorodny i niezwykły jest świat zwierząt. Powinniśmy otoczyć go ochroną, aby - śladem dodo i gołębia wędrownego - nie wyginęły bezpowrotnie następne gatunki. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo