World War Z:

światowa wojna zombie w relacjach uczestników

Tytuł oryginalny:
World War Z
an oral history of the zombie war,
Autor:
Max Brooks
Tłumacz:
Leszek Erenfeicht
Wydawca:
Zysk i Spółka Wydawnictwo (2013)
ISBN:
978-83-7785-119-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
3.8 (4 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie podoba mi się to, że cała ta książka jest niby ukierunkowana na pokazanie reakcji całego świata, jakby tak zupełnie neutralnie i ponad podziałami kulturowymi, ale wyszło zupełnie co innego - jest to książka bardzo usa-centryczna. Choćby przykładami jest to, że USA oczywiście pierwsze radzi sobie z zarazą i ratuje inne kraje, Kuba rozkwita gdy przyjechali Amerykanie, wszyscy porównują swoje bitwy do tych w USA, rządy Moskwy czy Pekinu są obalone, w ONZ przemawia jako główny bohater prezydent USA, dziennikarz z USA normalnie sobie rozmawia z niewidomym farmerem z Japonii i nic nie ma wspomnianego o jakimś tłumaczu, Chińskie dzieci idą do międzynarodowej szkoły w Mikronezji - chyba ktoś zapomniał, że no dzieci z różnych krajów to tak średnio się dogadają ze sobą. I mnóstwo innych tego typu wpadek kulturowych. Ale plus za to, że (poza naprawdę drobnymi gdzieś wtrąconymi aluzjami które nie są bardzo widoczne) nie ma nic romantycznego, rzadkością są takie książki akcji zupełnie bez tych wątków, więc jak ktoś takiej szuka to mimo wszystko warto.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo