Vintage

Inne tytuły:
25 oryginalnych projektów inspirowanych latami 1920-1960
modne dodatki w stylu retro
Autor:
Emma Brennan
Tłumacz:
Marek Czekański
Wydawca:
Buchmann (2012)
ISBN:
978-83-7670-530-9
Autotagi:
druk

Wspaniała kolekcja 25 wzorów w stylu vintage nawiązujących do lat 1920-1960 pobudza twórczą wyobraźnię, przykuwając uwagę bogactwem wysmakowanych szczegółów i indywidualnością stylów. Książka przybliża elegancję z lat dwudziestych, wdzięk lat trzydziestych, użyteczną praktyczność lat czterdziestych, ducha kobiecej zalotności z lat pięćdziesiątych oraz niepowtarzalny klimat lat sześćdziesiątych XX wieku. Autorka prezentuje unikalną kolekcję damskich torebek, kapeluszy, czapek, szalików, kołnierzy, pasków i rękawiczek oraz tekstylnej biżuterii, nawiązując do modowych trendów kolejnych dziesięcioleci. Szczegółowe instrukcje pozwalają kopiować przedstawione wzory oraz twórczo je modyfikować. Każdą instrukcję poprzedza wykaz potrzebnych narzędzi i przyborów. Rozdział wstępny zawiera cenne informacje o dawnych i współczesnych tkaninach. Osoby stawiające pierwsze kroki nie muszą się martwić - wszystkie ściegi i czynności krawieckie są dokładnie opisane oraz zilustrowane poglądowymi fotografiami. Do książki dołączono też wykroje przeznaczone do skopiowania i praktycznego zastosowania podczas szycia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Właściwy dobór dodatków jest istotnym dopełnieniem każdego stroju. Dzięki nim całkiem zwykły ubiór może się stać niepowtarzalną kreacją mody. Wspaniała kolekcja 25 wzorów w stylu vintage nawiązujących do lat 1920–1960 pobudza twórczą wyobraźnię, przykuwając uwagę bogactwem wysmakowanych szczegółów i indywidualnością stylów. Książka przybliża elegancję z lat dwudziestych, wdzięk lat trzydziestych, użyteczną praktyczność lat czterdziestych, ducha kobiecej zalotności z lat pięćdziesiątych oraz niepowtarzalny klimat lat sześćdziesiątych XX wieku. • Autorka prezentuje unikalną kolekcję damskich torebek, kapeluszy, czapek, szalików, kołnierzy, pasków i rękawiczek oraz tekstylnej biżuterii, nawiązując do modowych trendów kolejnych dziesięcioleci. Szczegółowe instrukcje pozwalają kopiować przedstawione wzory oraz twórczo je modyfikować. • Każdą instrukcję poprzedza wykaz potrzebnych narzędzi i przyborów. Rozdział wstępny zawiera cenne informacje o dawnych i współczesnych tkaninach. Osoby stawiające pierwsze kroki nie muszą się martwić - wszystkie ściegi i czynności krawieckie są dokładnie opisane oraz zilustrowane poglądowymi fotografiami. Do książki dołączono też wykroje przeznaczone do skopiowania i praktycznego zastosowania podczas szycia. (nota wydawcy)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo